Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Az elmúlt években megszokottnál jóval lassabban nőtt az interneten keresztül végrehajtott bankkártyás vásárlási tranzakciók száma és értéke a második negyedévben - írta a Világgazdaság pénteken a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzforgalmi statisztikái alapján.
A jegybank adatai szerint a második negyedévben 53,7 millió bankkártyás vásárlási tranzakciót indítottak interneten keresztül Magyarországon. Ez ugyan 19,5 százalékos emelkedés 2020 azonos időszakához képest, de az egy évvel korábbi 31,2 százalékos bővüléstől jóval elmarad. A darabszám növekedésének lassulásáért elsősorban a külföldre irányuló tranzakciók okolhatók: itt 16,7 százalékos bővülést mért az MNB, 22,9 milliós második negyedéves mennyiség mellett - írta a lap.
Az interneten keresztül indított kártyás vásárlási tranzakciók értéke 18,4 százalékkal, kicsivel 650 milliárd forint fölé nőtt. Itt viszont a külföldre irányuló tranzakciók húzták a növekedést, ezeknél több mint az egynegyedével, 253,1 milliárd forintra emelkedett az összérték. A belföldi netes vásárlási tranzakcióknál nem egészen 15 százalékos emelkedést mért a jegybank, 369,9 milliárd forintos összértékben.
A második negyedévben az internetes vásárlási tranzakcióknál kimutatott növekedési ütem nagymértékben elmarad a fizikai kereskedőknél - az üzletekben - mért bővülés mértékétől is, ahol a tranzakciók darabszáma 32,4, értéke pedig 30,3 százalékkal emelkedett - írta a Világgazdaság.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








