A kormány és a szakmai szervezetek egyetértenek abban, hogy túltelített a hazai taxispiac, különösen a fővárosban.
Augusztusban ismét csaknem 11 ezer importált használt személyautót regisztráltak az országban. Egy felmérés adatai szerint a behozott használt autók száma 10 901 volt, ami 12 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet.
Az első negyedévben az importált használt autók mennyisége még 18 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értékektől. Április óta a piac szereplői fokozatosan hozzák be a lemaradást: az idén eltelt nyolc hónap összesített adatai már csupán 1,9 százalékos elmaradást mutatnak az előző év hasonló időszakához képest. A JóAutók.hu előrejelzése szerint év végére az idén behozott mennyiség akár meg is haladhatja a tavalyi 130 400-as szintet. Ennek a prognózisnak a teljesülését főként egy erősebb járványhullám, és a vele járó esetleges komolyabb korlátozások akadályozhatják meg,
Az importot jelenleg két tényező is pörgeti – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Egyrészt nyáron jelentősen lazultak az utazási korlátok, ami elsősorban a magánimport növekedését okozta. Másrészt az egyre súlyosabb chiphiány már hosszabb-rövidebb leállásokat okoz a gyártásban, ami növeli az átadási határidőket az újautó-piacon. Ebben a helyzetben a korábbinál több vásárló dönt úgy, hogy az új autó helyett néhány éves használt autót keressen, amit jó eséllyel a külföldi kínálatban talál meg.”
Az idén behozott valamivel több mint 85 ezer használt autó összetétele az előző évhez képest a kisebb autók felé tolódott el. A kisautók és az alsó-középkategóriás autók részesedése az importból a tavaly ilyenkor kimutatott 43-ről 47 százalék fölé emelkedett. Az importot korábban szintén jellemző státuszmárkák közül az Audi, a BMW és a Mercedes a hatodik, hetedik és nyolcadik helyet foglalja el, miközben a Hyundai a nyolcadikról az ötödik helyre kapaszkodott fel egy év alatt.
A legnépszerűbb importmárkák listájának első négy helyén a Volkswagen, az Opel, a Ford és a Toyota szerepel – míg az elsőnek csökkent, az azt követő három márkának nőtt a részaránya a teljes behozatalon belül.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A használtautó-import mennyisége az év eddigi nyolc hónapjában összesen 85 322 volt, ami mindössze 1,9 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 87 005 darabtól. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma is hasonló mértékű, 85 015 volt, ami 8,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 67 729-es értéket.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








