A Honor Magic V5 hajlítható mobil prémium hardverrel és AI-funkciókkal érkezik. De vajon a 800 ezres árért tényleg olyat ad, amiért megéri váltani?

19 meggyes sört vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei a Szupermenta legutóbbi terméktesztjén. Laboratóriumi, élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból egyik termékkel sem akadt gond. Jelölési hibák miatt azonban négy termék esetében élelmiszer-ellenőrzési bírságot, hatnál pedig, nem megfelelő nyomonkövetés miatt, élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot kellett kiszabnia az ellenőröknek.
A nyári szezonban sokak kedvenc itala a hűsítő meggyes sör, éppen ezért a Szupermenta csapata augusztusban teljeskörű vizsgálatnak vetett alá 19 terméket, köztük 14 dobozos és 5 üveges kiszerelésű italt. A termékek alkoholtartalma jelölésük alapján 3,3-tól egészen 8 térfogatszázalékig terjedt.
A Nébih laboratóriumaiban a szakemberek ellenőrizték a termékek élelmiszerbiztonsági és -minőségi megfelelőségét. Vizsgálták többek között a meggyes sörök alkoholtartalmát, eredeti- és valódi extrakttartalmát, az alkohol eredetét és az ochratoxin-A mennyiségét, vagyis a penészgombatoxin jelenlétét. Ellenőrizték a tartósítószerek, színezékek, mennyiségét is és számos további mikrobiológiai és egyéb vizsgálatot végeztek.
Minden tesztelt termék, minden paraméterben megfelelt az előírásoknak.
Ezúttal sem maradtak el a hatósági ellenőrzések. A szakemberek négy terméknél találtak jelölési hibát, előfordult, hogy egy-egy terméknél egyszerre többet is. A Nébih az érintett három gyártó és egy forgalmazó ellen hatósági eljárást indított és élelmiszer-ellenőrzési bírságot szabott ki, mindösszesen 160 000 forint értékben.
Fontos szempont volt a nyomonkövethetőség ellenőrzése is. Az élelmiszerlánc-biztonság megvalósításához ugyanis elengedhetetlen a megfelelő nyomonkövetési rendszer, amelynek alapfeltétele az előállítás megkezdésétől a vásárlókhoz történő eljutásig az adott meggysörök pontos dokumentálása. A szakemberek e téren hat terméknél tapasztaltak kisebb hiányosságot, emiatt az érintett kereskedelmi üzletláncokkal szemben élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot szabtak ki 300 000 forint értékben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
10 esetben kisebb jelölési és gyártmánylappal kapcsolatos hibákat is találtak a hatósági felügyelők. Erről az érintett gyártókat/forgalmazókat tájékoztatták és felhívták a figyelmet a hibák javítására. A Szupermenta terméktesztek egyik legnépszerűbb pontja a kedveltségi vizsgálat, ahol ezúttal is szakértő és laikus kóstolók pontozták a termékeket.
Értékelésük alapján a dobogó legfelső fokára a Kézműves Meggyes sör lépett, a második helyen a Lindemans Kriek Meggyes sör végzett, míg a harmadik helyet a St. Louis Kriek Meggyel ízesített belga sör érdemelte ki.

Te is így adod el a cuccaidat a Vinted-en, Facebook-on? Most érkezett, brutál NAV-bírságot kaphatsz!
A közhiedelemmel ellentétben bizonyos értékhatár felett a neten eladott használt holmink után is adózni kell, bizonylatot kell kiállítani, nyilvántartást vezetni.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.
-
Új korszakot indít a Lidl (x)
Húsz év alatt a Lidl Magyarországon nemcsak piacvezető élelmiszerlánccá vált, hanem olyan közösségi szereplővé is


