Karácsony közeledtével sokan keresnek megbízható pezsgőt az ünnepi asztalra: de vajon melyik nagy márka nyújt valódi élményt?
A fagyok, hőség, és különböző természeti katasztrófák hatalmas kihívás elé állítja a mezőgazdaságot. A klímaváltozás hatására az extrém időjárás még a pénztárcákat sem kíméli: ha az agrárium küszködik, akkor drágul az élelmiszer.
Az arabica kávé ára egy év alatt megduplázódott köszönhetően a Brazíliában beköszöntő extrém alacsony hőmérsékleteknek - ahogy a cukor árának világpiaci drágulásának hátterében is a brazil fagyok állnak. A búza ára is egye csak emelkedik annak köszönhetően, hogy szárazsággal és rekordmagasságú hőmérsékleti értékekkel kell megküzdeniük a termesztőknek - írja az Infostart a CNN alapján.
A klímaváltozás tehát a mindennapi életre is kihat, a kutatók szerint pedig ez egyre csak romlani fog. Az élelmiszerek ára 31 százalékot emelkedett az elmúlt esztendőben a FAO, az ENSZ élelmiszerügyi szervezete szerint. Az infláció hátterében áll többek között a kínálat szűkössége, melyet az időjárási extremitások okoznak.
Kétségtelen, hogy az időjárás változásai hatással vannak élelmiszer-ellátásunkra
- mondja Jennifer Bartashus, a Bloomberg Intelligence vezető elemzője, aki a kiskereskedelmi alapanyagok és a csomagolt élelmiszerek területével foglalkozik. Az élelmiszer-drágulásnak persze az extrém időjáráson túl további okai is lehetnek, mint a munkaerőhiány, a szállítmányozás növekvő árai, illetve a csomagolási költségek emelkedése.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








