Korlátozták a teherautók közlekedését, leállították a kültéri munkálatokat , repülőgépjáratokat mondtak le, és azt tanácsolták, hogy a gyerekek ne menjenek az utcára.
Egyértelműen felgyorsította a digitalizációs folyamatokat a járvány. A mobilfizetés, a mobilparkolás, a BKK mobiljegy iránti kereslet is robbanásszerűen nőtt májusban és az újranyitás után többször és többet fizettünk online, mint a pandémia előtt. A Simple alkalmazás adatai alapján a korlátozások enyhítése után sem csökkent a mobilos fizetési megoldásokkal szembeni nyitottság.
A Simple alkalmazás legfrissebb adatai arról tanúskodnak, hogy bár a járványügyi korlátozások enyhítése után az élet kezd visszatérni a megszokott kerékvágásba, a pandémia hatására megváltozott vásárlói szokások továbbra is megmaradtak. Az online fizetési megoldások annak ellenére is népszerűek és tovább tudtak növekedni, hogy már szabadabban mozoghatunk, vásárolhatunk és vehetünk igénybe szolgáltatásokat, mint az elmúlt hónapokban.
A korlátozások enyhítése után az érintéses mobilfizetések (NFC) száma is nőtt, 2021 májusában az előző hónaphoz képest összesen 20 százalékkal.
Az újranyitás után nemcsak többször használták az érintéses mobilfizetést, de többet is vásároltak az applikáció felhasználói: májusról júniusra 13 százalékkal nőtt a Simple appon keresztül az érintéses mobilfizetéssel kifizetett összeg aránya. Az NFC átlagkosár értéke, ami a járvány során érte el a 6000 forintos csúcsát, júniusban 5200 forintra csökkent.
A parkolási, az e-matrica- és a mobiljegy-vásárlási adatok is arról tanúskodnak, hogy gyakrabban hagyjuk el lakhelyünket, mint a korlátozások idején. Az ingyenes parkolás megszüntetésének következtében a mobilparkolások száma már májusban növekedésnek indult, és azonnal elérte azt a szintet, ahol tavaly, az ingyenes parkolás bevezetése előtt állt.
Már gyakrabban indulunk hosszabb utakra is, hiszen az e-matrica vásárlások száma a tavalyi év azonos időszakához képest több mint 50 százalékkal emelkedett májusban. Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője szerint ez a növekedés nem csupán a járványhelyzet eredménye:
Az idei évben az e-matrica vásárlásokban nem volt akkora visszaesés, mint tavaly márciusban. A május hagyományosan a stagnálás jegyében szokott telni, azonban idén a hónap folyamán 51 ezer matricát vásároltak a Simple applikáción keresztül, ezzel a rajtunk keresztül értékesített e-matricák mennyisége a 2020 májushoz képest 50 százalékkal tudott növekedni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A közösségi közlekedést is bátrabban használjuk már, hiszen szintén ugrásszerűen, áprilishoz képest 50 százalékkal nőtt a BKK mobiljegy iránti kereslet májusban, jelenleg is közel 20 ezren utaznak aktív BKK bérlettel a Simple felhasználói közül.
A Volánbusz járatain igénybe vehető mobiljegyek iránti kereslet valamelyest csökkent azután, hogy ismét lehetővé vált a gépjárművezetőktől a jegyvásárlás, azonban így is közel kétszer annyi mobiljegyet vásárolnak az applikáció felhasználói, mint az autóbusz-vezetői jegyértékesítés megszűntetése előtt.
Míg a fővárosban a havi bérlet, addig a Volánbusz járatain a helyközi, a rövidebb távú vonaljegyek a legnépszerűbbek, de a városokon belüli menetjegyek is szép számban fogynak.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








