Aggodalmát fejezte ki az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) csütörtökön a H5N1 típusú madárinfluenza új variánsai okozta egyre növekvő fertőzésszám miatt.
Egyértelműen felgyorsította a digitalizációs folyamatokat a járvány. A mobilfizetés, a mobilparkolás, a BKK mobiljegy iránti kereslet is robbanásszerűen nőtt májusban és az újranyitás után többször és többet fizettünk online, mint a pandémia előtt. A Simple alkalmazás adatai alapján a korlátozások enyhítése után sem csökkent a mobilos fizetési megoldásokkal szembeni nyitottság.
A Simple alkalmazás legfrissebb adatai arról tanúskodnak, hogy bár a járványügyi korlátozások enyhítése után az élet kezd visszatérni a megszokott kerékvágásba, a pandémia hatására megváltozott vásárlói szokások továbbra is megmaradtak. Az online fizetési megoldások annak ellenére is népszerűek és tovább tudtak növekedni, hogy már szabadabban mozoghatunk, vásárolhatunk és vehetünk igénybe szolgáltatásokat, mint az elmúlt hónapokban.
A korlátozások enyhítése után az érintéses mobilfizetések (NFC) száma is nőtt, 2021 májusában az előző hónaphoz képest összesen 20 százalékkal.
Az újranyitás után nemcsak többször használták az érintéses mobilfizetést, de többet is vásároltak az applikáció felhasználói: májusról júniusra 13 százalékkal nőtt a Simple appon keresztül az érintéses mobilfizetéssel kifizetett összeg aránya. Az NFC átlagkosár értéke, ami a járvány során érte el a 6000 forintos csúcsát, júniusban 5200 forintra csökkent.
A parkolási, az e-matrica- és a mobiljegy-vásárlási adatok is arról tanúskodnak, hogy gyakrabban hagyjuk el lakhelyünket, mint a korlátozások idején. Az ingyenes parkolás megszüntetésének következtében a mobilparkolások száma már májusban növekedésnek indult, és azonnal elérte azt a szintet, ahol tavaly, az ingyenes parkolás bevezetése előtt állt.
Már gyakrabban indulunk hosszabb utakra is, hiszen az e-matrica vásárlások száma a tavalyi év azonos időszakához képest több mint 50 százalékkal emelkedett májusban. Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője szerint ez a növekedés nem csupán a járványhelyzet eredménye:
Az idei évben az e-matrica vásárlásokban nem volt akkora visszaesés, mint tavaly márciusban. A május hagyományosan a stagnálás jegyében szokott telni, azonban idén a hónap folyamán 51 ezer matricát vásároltak a Simple applikáción keresztül, ezzel a rajtunk keresztül értékesített e-matricák mennyisége a 2020 májushoz képest 50 százalékkal tudott növekedni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A közösségi közlekedést is bátrabban használjuk már, hiszen szintén ugrásszerűen, áprilishoz képest 50 százalékkal nőtt a BKK mobiljegy iránti kereslet májusban, jelenleg is közel 20 ezren utaznak aktív BKK bérlettel a Simple felhasználói közül.
A Volánbusz járatain igénybe vehető mobiljegyek iránti kereslet valamelyest csökkent azután, hogy ismét lehetővé vált a gépjárművezetőktől a jegyvásárlás, azonban így is közel kétszer annyi mobiljegyet vásárolnak az applikáció felhasználói, mint az autóbusz-vezetői jegyértékesítés megszűntetése előtt.
Míg a fővárosban a havi bérlet, addig a Volánbusz járatain a helyközi, a rövidebb távú vonaljegyek a legnépszerűbbek, de a városokon belüli menetjegyek is szép számban fogynak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború