34 °C Budapest
Close up of womans hand shopping for fresh groceries in supermarket and putting a variety of organic vegetables in shopping cart

Durvul a magyar boltháború: nagyot előzött a Lidl, csúnyán visszaesett a Tesco

2021. június 1. 13:24

Hatalmasat előzött tavaly a Lidl, a Tescót lekörözve átvette a vezetést az FMCG kereskedelmi láncok között a 2020-as forgalmi adatok alapján - derül ki a Trade Magazin friss adataiból. A német diszkontlánc volt a járványos időszak nagy nyertese, mintegy 20 százalékos forgalomnövekedést ért el, de a Spar is szépen növekedett és szintén be tudta előzni a Tescót, a második helyre jött fel a rangsorban.

2020-ban sem állt meg a Lidl előretörése a magyar piacon, tavaly a Tescót lekörözve az élre állt a német diszkontlánc a bruttó forgalom tekintetében az FMCG kereskedelmi rangsorban – derül ki a Trade Magazin  becsléséből. A Tesco elvesztette a hosszú évek óta birtokolt vezető pozícióját, sőt, még a Spar is lekörözte, a harmadik helyre esett vissza - ugyn nem nagy különbséggel.

Kiderült, hogy a Lidl és a Spar forgalma meredeken növekedett tavaly, így tudták beelőzni a Tescót, ugyanis annak forgalma eközben stagnált. Hatalmas különbséggel vette át az első helyet a Lidl, a második helyezett Sparhoz képest közel 85 milliárd forinttal bonyolított tavaly nagyobb forgalmat bruttó értékben, a Spar pedig 1 milliárd forinttal körözte le a Tescót.

A boltok tavalyi forgalma így nézett ki, zárójelben a 2019-ben produkált érték, milliárd forintban:

  1. Lidl: 824 (685)
  2. Spar: 739 (680)
  3. Tesco: 738 (736)
  4. Coop: 654 (643)
  5. Reál: 428 (427)
  6. Auchan: 423 (395)
  7. Penny Market: 373 (327)
  8. Aldi: 357 (300)
  9. DM: 122 (112)
  10. Rossmann: 106 (96)

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. augusztus 1. vasárnap
Boglárka
30. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?