Az orosz Mere hálózat Basket Plus néven nyitotta meg első magyarországi üzletét, amely a nyitás után több mint egy héttel is tömegeket vonz az alacsony...
Megváltoztatta a fizetési szokásokat a járvány, a bankkártyás vásárlások kerültek előtérbe: a bankkártyások szeptember végéig 21 százalékkal nagyobb összegben vásároltak belföldön, mint a múlt év azonos időszakában, az online vásárlásoknál pedig még komolyabb, 46 százalékos növekedést produkáltak. Ráadásul az idén már a bank több mint 450 ezer ügyfele vásárolt rendszeresen belföldön kártyával, míg tavaly 414 ezren voltak.
Évek óta trendszerűen növekszik a bankkártyás forgalom Magyarországon, a koronavírus-járvány pedig további erősödést hozott, emellett készpénzfelvételeknél is átalakította a mindennapi szokásokat - derül ki a K&H Bank legfrissebb összeállításából, amelyben az első kilenchavi adatokból jól láthatóak a változások, amelyek összhangban vannak a bank készpénzforgalmat csökkentő törekvéseivel is.
Több mint 450 ezren kártyáznak
A belföldi bankkártyás vásárlások volumene az idei hónapokban - szeptember végéig - átlagosan 21 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit. Áprilisban, a járvány első hullámának legsúlyosabb időszakában - a kijárási korlátozások idején - volt a legkisebb mértékű a növekedés, akkor 4 százalékkal költöttek többet a bank bankkártyás ügyfelei, július hozta a legkiugróbb eredményt, akkor 28 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakához képest. A “kártyázás" népszerűségét jelzi, hogy az idei első háromnegyed évben átlagosan több mint 450 ezer ügyfél vásárolt bankkártyával belföldön, ami 9 százalékos növekedést jelent éves szinten, a múlt év azonos időszakában ugyanis 414 ezren voltak. Az online vásárlásoknál is jelentős az idei emelkedés, többek között azért, mert a járvány miatt sokan rendeltek interneten keresztül: havi átlagban 46 százalékkal nőtt az online vásárlások összege, áprilisban volt a rekord, amikor 64 százalékos volt a növekedés előző évhez képest, ami szintén az első hullámban elrendelt kijárási korlátozásokkal magyarázható.
A készpénzfelvételeknél teljesen más forgatókönyv érvényesült a kérdéses kilenc hónap során. A K&H Bank adatai szerint a belföldi készpénzfelvételek összege az év elején - januárban, februárban és márciusban - mért 13-15 százalékkal volt magasabb, aztán jött a fordulat. Áprilisban 16 százalékkal, májusban pedig 11 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Június óta pedig lényegében stagnálás látható. Idén az ügyfelek kevesebb alkalommal, de nagyobb összeget vettek fel készpénzben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








