18 °C Budapest

Nem bíznak meg a webáruházakban a magyarok: mégis rendelnek, mintha muszáj lenne

2020. szeptember 14. 19:30

A koronavírus hazánkban is valósággal berobbantotta a webes kereskedelmet, a közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58%) mégis frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás, derül ki a Fizetési Élmény Riportból. Jelenleg harmincötezer kereskedő érhető el online Magyarországon, közülük azok fognak profitálni a hirtelen megugrott keresletből, akik - a vonzó kínálat és áttekinthető honlap mellett - megbízható és egyszerűen használható fizetési megoldásokat kínálnak vásárlóik számára.

A koronavírus évekkel repítette előre az online kereskedelmet. Csak a karanténidőszak első másfél hónapjában több mint 50 ezer új magyar vásárló jelent meg az interneten, ezzel az online is aktív hazai vásárlók száma megközelítette a 3,5 milliót. Az ágazat belföldi forgalma meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35%-os növekedés 2019 első félévéhez képest - áll a GKI és az Áruskereső nem rég publikált kutatásában.

A megnövekedett forgalomból azok a kereskedők profitálhatnak leginkább, akik a széles kínálat és a felhasználóbarát felület mellett gyors és biztonságos fizetési megoldásokat tudnak nyújtani látogatóiknak. A Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riport rámutat: 10-ből 9 ember hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól.

A fizetés előtti kosárelhagyás okai leggyakrabban a bizalmatlanságra vezethetők vissza

- korábbi rossz tapasztalatok, nem megbízhatónak tűnő weboldal, ismeretlen fizetési oldal, információhiány -, de a meghiúsult tranzakciók 10 százalékát az időkeret túllépés, további 10 százalékát pedig a rosszul megadott adatok okozzák. A vásárlók szemszögéből a helyzetet tovább bonyolítja, hogy az EU idén tervezi bevezetni a PSD2-t (Payment Service Directive 2), amely szerint a szereplőknek még szigorúbb ügyfélhitelesítési előírásoknak kell majd megfelelniük. A Mastercard szerint a hitelesítésre a legjobb megoldást a biometria jelenti, melynek használatával a felhasználói élmény is sokat javul, hiszen nem kell megjegyezni bonyolult jelszavakat, számsorokat.

Nincs lehetőség hibára

Bár a hitelesítés bonyolítja a fizetési folyamatot, a PSD2 egyben lehetőség is a kereskedőknek arra, hogy jobban megismerjék az ügyfélkörüket és ügyfélbarát folyamatokat alakítsanak ki. A Riport rámutat: a kereskedők legfontosabb feladata a vásárlók végigvezetése a megváltozott fizetési folyamaton.

Az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés: amíg egy rossz kép a termékről csak keveseket riaszt el, a fizetés során fellépő legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól

- fogalmazta meg a Riport egyik tanulságát Racskó Tamás, a Mastercard üzletfejlesztési menedzsere. "Az emberek közel 58 százaléka frusztrált az online vásárlás során, ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül. A vásárló és a kereskedő érdeke ugyanaz: a fizetési megoldások esetében ne legyen kompromisszum." - tette hozzá.

Az ügyfelek vásárolni szeretnek, fizetni nem, éppen ezért a jól kialakított, egyszerű fizetési folyamat nem csak a hibázási lehetőségeket csökkenti, bizonyos elemekkel a vásárlók bizalma is növelhető. A fizetés mellett persze vannak más befolyásoló tényezők is: a kutatás szerint a vásárlók 55 százaléka a jó ügyfélkommunikációnak és a weblap folyamatos frissítésének köszönhetően érzi magát biztonságban, 74 százalékuk szerint a kereskedővel kapcsolatos bizalom kiépítését a pozitív visszajelzések segítik a legjobban, 30 százalék pedig fontosnak tartja mások ajánlását.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A keze alá dolgozik

Ahogy a BIG FISH Payment Gateway szolgáltató tranzakciós adataiból is egyértelműen látszik, folyamatosan nő a mentett kártyás tranzakciók népszerűsége. Az igény megalapozottságát jól támasztja alá, hogy 2019 januárja és 2020 májusa között 160%-kal növekedett az így lebonyolított tranzakciók száma, miközben a havonta elmentett új kártyák száma megduplázódott ugyanezen időszak alatt, a mentett kártyával végzett tranzakciók összértéke pedig a duplájára nőtt.

A megoldás népszerűségét az az egyszerű vásárlói igény erősíti, hogy a kereskedő vagy szolgáltató ötletes megoldásokkal segítse döntését. Leggyakrabban pedig a számára érthető és az igényeit leginkább kiszolgáló fizetési módot fogja választani a lehetőségek közül. Így azokban az esetekben, amikor egy vásárló többször is visszatér egy kereskedő oldalára - például étel- vagy taxi rendelésnél, vagy akár streaming szolgáltatások használatakor - nem szeretné minden alkalommal újra és újra beírni a fizetési adatokat.

Bosszús vásárlás

Vannak olyan fizetési szituációk is, amik mindenki számára frusztrációt okoznak, mint például a parkolás. Ezek az úgynevezett ‘bosszús vásárlások’, amik akadályt görgetnek az ügyfél valódi célja elé, például, hogy odaérjen egy találkozóra vagy beugorjon gyorsan a boltba. Van már olyan alkalmazás, amit használva az kiválasztott időszakban nem kell a fizetéssel foglalkozni és segít parkolóhelyet is találni, miközben folyamatosan parkolási információkkal látja el a felhasználót.

Ezután a foglalás teljes összegét akkor vonják le, amikor a foglalási idő véget ér.

A mentett kártya alapú, kereskedő által indított tranzakciók (MIT) egyedi szolgáltatások és termékek fejlesztésére adnak lehetőséget, amivel a vásárló azt érezheti, hogy a kártyája a keze alá dolgozik, a kereskedő számára pedig biztosabb fizetést, ezért magasabb bevételt eredményezhet.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm