Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Magyarországon az ország lakosságához mérten fejenként 61 litert sört állítottak elő 2019-ben. Ez összesen valamivel több mint 600 millió liter nedűt jelentett, ám ez csak az EU-s középmezőnyre volt elég. Csak a mihez tartás végett, a csupán csak egy millió lakossal többel büszkélkedhető Csehország több mint 1,2 milliárd (!) literrel többet produkált. És hát ezzel még az EU-s dobogóra sem fértek fel, nagyon nem.
Mit ide apák napja, vagy nemzetközi férfi nap, amikor augusztus hetedike a sör világnapja. Ami természetesen nem csak a férfiaknak szép nap, de azoknak a hölgyeknek is, akik szeretik a sört. És azt tudtátok, hogy az EU-ban tavaly 34 milliárd (!) liter sört állítottak elő? A statisztikák szerint ez azt jelenti, hogy minden egyes uniós állampolgárra 77 liternyi sör jutott 2019-ben - derült ki az Eurostat friss adataiból.
Az már talán kisebb meglepetés, hogy az EU-ban messze Németország volt a csúcs sörelőállító, ők nem kevesebb, mint 8 milliárd litert állítottak elő sokak kedvenc alkoholjából, ami az összes uniós termelés 23 százalékát teszi ki. Ez pedig gyakorlatilag azt jelenti, hogy minden negyedik üveg/doboz sör az EU-ban német.
Holtversenyben a második legtöbb sört - igazából fele annyit, mint a németek -, Lengyelország és Spanyolország állította elő, egyaránt 3,9-3,9 milliárd literrel, amit Hollandia követett 2,4 milliárd literrel.
Az adatokat nézve, bár Magyarország nem tartozik a milliárd literesek táborába, de azért a sör produktivitásunk erősen a középmezőnyben van, igazából a 11. legtöbb az EU-ban. Mindez azt jelenti, hogy
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ha csak a magyar lakosságot nézzük, akkor ez fejenként 61 liter sört jelentett tavaly. Közvetlen szomszédjaink közül Ausztria és Románia is előttünk végzett, előbbi kétszáz millió literrel, utóbbi több mint egy milliárd literrel előzött bennünket. De az országok méreteihez képest Csehországot még ok sem tudták megközelíteni, ugyanis a csehek, nem kevesebb, mint 1,9 milliárd liter sört gyártottak tavaly.
A magyar sörtermelés egyébként több mint 200 millió literrel volt magasabb tavaly, mint 2018-ban, de például Szlovákiában 10 millió literrel kevesebb jött össze ugyanezen az időtávon. A legfrissebb adatok szerint a legkevesebb sört a Litvánok állítják elő, ők az egyetlenek, akik a 100 millió litert sem érik, a tavalyi termelésük 76 millió liter volt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








