Egy amerikai Lidl különleges, croissant illatú parfümöt dobott piacra, amely a népszerű, 49 centes pékáruját idézi meg.
Rendkívül rosszhiszeműek a magyar vásárlók, ha online shoppingról van szó. A hazai 16-74 éves lakosság 15 százaléka ugyanis csak azért nem hajlandó a neten vásárolni, mert tart attól, hogy valami biztonsági rést kihasználva csalók lenyúlják a pénzét és/vagy a személyes adatait. Ezzel az eredménnyel az EU harmadik - biztonsági aggályok miatt - legelutasítóbb nemzete voltunk.
Megannyi európai állampolgár egyszerűen el sem jut addig, hogy az internetről bármit is rendeljen, mert egyszerűen attól tart, hogy a folyamat nem biztonságos. Sokan a bankkártyájuk adatait féltik, tartva attól, hogy ha idegen kezekbe kerülnek az információk, akkor a csalók megcsapolják majd a pénzüket. Megint másoknak pedig az a fő érvük az online rendelés ellen, hogy nem akarják kiadni személyes adataikat mindenféle területeken.
2019-ben például a 16-74 éves európai lakosság 6 százalékát akadályozták meg a biztonsággal vagy a személyes adatokkal való aggályok abban, hogy az internetről bármint is rendeljenek. Ez a szám 2018-ban egy százalékkal több, 7 százalék volt, de például 2009-ben még 11 százalék. 10 év leforgása alatt tehát majdnem felére csökkent azoknak a száma, akik valamilyen oknál fogva paráznak az internetről vásárolni.
Az Eurostat által publikált kutatásból az is kiderült, hogy a biztonsági aggályok a 2. legnagyobb oknak minősültek abban a kérdésben, hogy valaki mért nem vásárol interneten. Az első helyen egyébként - megehetősen pragmatikusan - a személyes vásárlás sima élvezete és preferálása végzett az internetes vásárlással szemben.
Emellett azért még bőven merültek fel az emberekben problémák, sokan egyszerűen nem tartják magukat elég ügyesnek, hogy neten vásároljanak, nem bíznak a vállatokban a csomag érkezését vagy éppen visszaküldését illetően, megint mások nem szívesen fizetnek előre kártyával és a többi.
De azért a biztonság
Bár megannyi oka lehet tehát az online vásárlás elutasításának, a pénzünk biztonságának biztosítása mindenképp az élén szerepel, kiváltképp Magyarországon! Hazánkban ugyanis rekordmagas azon vásárlók aránya az EU-ban, akik pusztán azért nem vásárolnak a neten, mert féltik a kártya vagy személyes adataikat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ez pedig több százezer magyar embert jelent, és nem mellesleg az EU harmadik "leggyanakvóbb" államává tesz minket. Előttünk már csak a spanyolok és a portugálok végeztek. Utóbbi első helye azt jelenti, hogy az országban szinte minden negyedik felnőtt azért nem vásárol online, mert tart attól, hogy a személyes adati rossz kezekbe kerülnek.
Az aggodalmakat tekintve egyébként a különbség akkor válik óriásivá, ha megnézzük a lista másik végét, ahol például az észtek végeztek. Ott csupán a 16-74 éves lakosság egyetlen százaléka nem vásárol azért neten, mert fél az adatai ellopásától. De Lengyelországban, Dániában és Csehországban is csupán a lakosság 2-2-2 százaléka tart ilyesmitől.
A magyarok tehát jócskán csak tartanak az átveréstől, de ugyanígy a finnek, a spanyolok és a portugálok is. A velünk szomszédos országok közül azonban Romániában, Szlovákiában és Szlovéniában sem nagyon izgatják az embereket az online vásárlással kapcsolatos biztonsági aggályok.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








