A november 3-án indult ellenőrzés-sorozat első szakasza lezárult, összességében biztató eredményekkel.
2019. októberben a fogyasztói árak átlagosan 2,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben a szeszes italok, dohányáruk és az élelmiszerek ára emelkedett jelentős mértékben.
12 hónap alatt, 2018. októberhez viszonyítva:
- Az élelmiszerek ára 5,4 százalékkal nőtt, ezen belül a sertéshús 15,5, a párizsi, kolbász 10,8, a cukor 8,1, a kenyér 6,7, a liszt 5,8, az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 5,3 százalékkal drágultak. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 8,4, ezen belül a dohányáruké 12,1 százalékkal emelkedett. A szolgáltatásokért 3,3 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül a lakbér 10,9 százalékkal nőtt. A háztartási energia 0,7, ezen belül a tűzifa 6,0 százalékkal drágult. A járműüzemanyagok ára 4,0 százalékkal csökkent.
Egy hónap alatt, 2019. szeptemberhez viszonyítva:
- A fogyasztói árak átlagosan 0,6 százalékkal emelkedtek. Az élelmiszerek ára átlagosan 0,8 százalékkal nőtt, ezen belül drágult a párizsi, kolbász 3,1, a tej 2,3, a tojás és a sajt egyaránt 1,8, a sertéshús 1,2 százalékkal, valamint az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 0,8 százalékkal. A szezonváltás következtében a ruházkodási cikkek 2,1 százalékkal többe kerültek.
- A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 1,1, ezen belül a dohányáruké 1,8 százalékkal emelkedett. A háztartási energiáért 0,2 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül a tűzifa ára 2,0 százalékkal nőtt. A járműüzemanyagok ára 1,8 százalékkal volt magasabb.
2019. január-októberben az előző év azonos időszakához képest:
- A fogyasztói árak átlagosan 3,3 százalékkal nőttek.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.







