Egyre több panasz érkezik a fogyasztóvédőkhöz a csomagküldő cégek és webáruházak működésével kapcsolatban.
Eszméletlenül pörög Magyarországon a sorsjegyezés. A Pénzcentrum által kikért hivatalos adatok szerint, 2019. 31-ik hetéig havonta átlagosan 13-14 millió darab kaparóssorsjegyet értékesítettek hazánkban. Arról azonban már kevesebbet tudni, hogy ki lehet-e deríteni egyáltalán, hogy vajon egy adott sorsjegyjátékhoz tartozó Jackpotot kilőtték-e már a játékosok, azaz, hogy a rendkívül alacsony valószínűség mellett egyáltalán van-e még fizikai esély arra, hogy valaki az általa megvásárolt sorsjeggyel bankot robbantson. Ennek jártunk utána.
Bődületesen hasít Magyarországon a kaparóssorsjegyezés. Olyannyira, hogy a Szerencsejáték Zrt. arról tájékoztatta a Pénzcentrumot,
"Kutatásainkban a sorsjegy, mint termék ismertsége rendre 80 és 90 százalék között alakul." - tájékoztatta lapunkat a Szerencsejáték Zrt. A sorsjegyek népszerűségét egyébként semmi nem jelzi jobban az eladott mennyiségüknél. A Pénzcentrumhoz eljuttatott hivatalos információk szerint ugyanis
Ha ezt elosztjuk 31-el, akkor az azt jelenti, hogy egy hosszú hónapban naponta majd 500 000 sorsjegyet vesznek a magyarok. Akiknek ráadásul jól meghatározható kedvencei is vannak a sorjegyek között.
A legek
A Pénzcentrum által kikért 2018-as adatok szerint Magyarország legnépszerűbb kaparós orsjegye a Buksza, ebből tavaly 26,8 millió darabot értékesítettek. Második a Szuper Black Jack lett, ebből 22,8 millió darabot vásároltak a magyarok 2018-ban, míg a dobogó harmadik fokára a Black Jack fért fel, ebből 18,3 millió darabot adtak el.
A statisztikai adatokon túl azonban arra is kíváncsiak voltunk, hogy bár az óriási népszerűségi a sorsjegyek esetében adott - ahogy ezt a számok is tükrözik -, mégis honnan tudhatják azt a szerencsevadászok, hogy egy-egy általuk kedvelt játékban egyáltalán elérhető-e még a Jackpot, nevezetesen, hogy a legnagyobb nyereményért egyáltalán van-e még értelme játszani vagy azt már régen kiütötték?
Vakon játszunk
A Szerencsejáték Zrt. arról tájékoztatta a Pénzcentrumot, hogy "a sorsjegyek gyártása zárt rendszerben történik, így egyetlen embernek sincs információja arról, hogy pontosan melyik számú sorsjegyen van a főnyeremény."
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ez pedig azt is jelenti, hogy senki nem tudja azt sem az ország mely pontján helyezkedik el a Jackpot-kártya egy adott játék esetében, ugyanis az teljesen véletlenszerű. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy az egyes játékok esetében mennyi idő alatt viszik el átlagosan a kaparóssorsjegy főnyereményét. Erre azonban a Szerencsejáték Zrt. szerint az új sorsjegyek népszerűsége és a sorsjegysorozatok darabszáma miatt nem lehet választ adni.
Mindebből tehát az derült ki, hogy a játékosok gyakorlatilag semmit nem tudnak arról, hogy melyik nyeremények estek már ki abban a sorsjegyszériában, amiben ők is játszanak, azaz arról a szériáról, ahonnan az a sorsjegy származik, amit a sarki lottózóban megvettek.
Ezekről az adatokról egyébként a Szerencsejáték Zrt. honlapján sem találni semmilyen információt, az egyetlen támpont a sorsjegyekkel kapcsolatban, azoknak "nincs lejárati idejük, és a forgalmi adatok függvényében - a játékosok folyamatos tájékoztatása mellett - kerül sor a sorsjegysorozatok lezárására, amely után - a többi játékunkhoz hasonlóan - 90 nap áll rendelkezésre a nyereményigény benyújtására." - tájékoztatta lapunkat a társaság.
Erről maga a társaság sem ad ki olyan tájékoztatást, mint mondjuk a különböző nagy összegű lottónyeremények esetén. Így a játékosoknak be kell érniük a puszta reménnyel, hogy abban a szériában, amiben az éppen játszott kaparós sorsjegy tartozik, még benn van a Jackpot, és azt nem vitt el valaki mondjuk az ország másik végéről x hónappal azelőtt. Természetesen a főnyeremény mellett is vannak nagyobb nyeremények, amik a vásárlási költséghez képest jóval jelentősebbek, de valamilyen szinten azért mindenkit az a remény mozgat, hogy a lehető legnagyobb pénzt robbantsa abból a 200, 500 vagy 1 000 forintból, amiből a játékot vette.
(Címlapkép: MTI Fotó: Czeglédi Zsolt)
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








