2 °C Budapest

Ez már a jövő: így alakítják át az életünket az 5G-s hálózatok

2019. június 28. 20:03

A PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 című felmérése szerint a fogyasztók örömmel fogadják, hogy több lehetőségük van kiválasztani az igényeikhez igazodó médiatartalmakat, és a vállalatok is egyre inkább a személyes fogyasztói preferenciák szerint alakítják kínálatukat, üzleti modelljeiket. Alapvető változás, hogy a vállalatok adatelemzés alapján kínálják nekünk a megfelelő médiatartalmat, és nem a fogyasztók tömegét veszik célba, hanem az egyes fogyasztót.

Az eredmény egy olyan új, minden eddiginél személyre szabottabb médiakörnyezet, amelyben a tudatos fogyasztók egyre többféle intelligens eszköz segítségével irányítják saját médiafogyasztásukat. Az általuk fogyasztott médiatartalmat az ún. over-the-top (OTT) szolgáltatásokon keresztül maguk válogatják össze, miközben az intelligens otthon és a felhőalapú szolgáltatásokhoz kapcsolódó gépjárművek egyre több médiatartalmat hoznak az életükbe. A mobilkommunikáció is rohamosan fejlődik, hamarosan jönnek az 5G-s hálózatok, amelyek nagy hatással lesznek a médiatartalmak, elsősorban a videó fogyasztására és továbbítására. A fogyasztók továbbra is aggódnak az adatvédelem és -biztonság miatt. A bizalmat előtérbe helyezve a vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy új adatvédelmi eljárásokat léptessenek életbe.

A szórakoztató- és médiaipar globálisan továbbra is gyorsabban növekszik mint a GDP...

Miközben ezek az alapvető változások végbemennek, a szórakoztató- és médiaipari bevételek világszerte folyamatosan növekednek. A tanulmány szerint - amely 53 térségen belül 14 iparági szegmens bevételi adatait és azok előrejelzését tartalmazza - világszinten a fogyasztók ez irányú kiadásai évente 4,3 százalékkal növekednek majd következő öt évben. Ennek hatására az iparági szereplők árbevétele globálisan a 2018-ban mért 2 100 milliárd USA dollárról 2023-ra 2 600 milliárd dollárra növekedhet. Az előrejelzési időszakban hat szegmens átlag feletti, míg hét szegmens átlag alatti növekedést mutat. 

...a szegmensek szintjén viszont jelentősen eltér a növekedés dinamikája.

Az egyes szórakoztató- és médiaipari szegmenseket vizsgálva a virtuális valóság (VR) növekedési üteme továbbra is a legmagasabb, de - miután az elmúlt egy évben a fogyasztói kereslet elmarad a várakozásoktól - vezető pozíciója az OTT videó szegmenshez képest jelentősen csökkent. A nagyobb szegmenseken belül a podcastok és az e-sport rendkívül erős, 28,5 százalékos és 18,3 százalékos növekedési kilátásokkal rendelkezik.

A növekedési spektrum alsó részén a hagyományos tévé- és házimozi szegmens kilátásai most először negatívak, mivel a vezeték nélküli technológiákra átálló fogyasztók aránya tovább növekszik, és a DVD-k értékesítése folyamatosan csökken. 

A nyomtatott sajtótermékek szegmense rendelkezik 2023-ig a legrosszabb kilátásokkal: a bevételek évi 2,3 százalékos visszaesése várható.

Az innováció a növekedés motorja az énközpontú média világában

Az egész iparágnak új irányt ad a fogyasztói magatartás átalakulása, és a személyre szabás kerül előtérbe. Bizonyos értelemben az új szórakoztató- és médiaipar elszigeteltebbnek tűnik, ugyanis egyre több ember vesz részt a saját maga által fogyasztott tartalomkiválasztásában. A személyre szabásnak van azonban egy olyan dimenziója is, amely természeténél fogva közösségi, mivel az emberek az online zenelejátszási szolgáltatásokon keresztül lejátszási listákat osztanak meg, filmeket javasolnak barátaiknak a közösségi felületeken, valamint többfelhasználós videójáték-csatákat vívnak. 

A technológia és a szolgáltatások fejlődése végre lehetővé teszi az emberek számára, hogy a passzívról az aktív tartalomfogyasztásra váltsanak. A tanulmány ennek a változásnak számos jelére felhívja a figyelmet. Az egyik ilyen jel az a tendencia, hogy a fogyasztók egyre inkább elutasítják a kábel- vagy műholdas szolgáltatók által kínált csatornacsomagokat, és inkább saját ad hoc csomagokat alakítanak ki az OTT-szolgáltatásokból. A globális OTT bevételek 2018-ban elérték a 38,2 milliárd dollárt, és 2023-ra várhatóan ennek csaknem kétszeresét teszik ki. A változás újabb jele az intelligens otthonok elterjedése, melyen belül a hangvezérléssel működő eszközök értékesítése 2023-ra világszerte eléri a 440 milliós darabszámot, ami 38,1 százalékos növekedést jelent.

Az 5G hatása a következő évtizedben az egész technológiai, média- és távközlési értékláncban érezhető lesz. Felgyorsítja a személyre szabás felé mutató trendet, így könnyebben, kényelmesebben és olcsóbban lehet majd még több médiatartalmat elérni a telefonon és más mobileszközökön. Az 5G legfontosabb hatásai közé tartoznak a kiváló minőségű videók - beleértve az élő események, például sport- és koncertközvetítések - zökkenőmentes streamelése, a mesterséges intelligencia (AI) jobb kihasználása, valamint a videójátékokban és a virtuális valóság (VR) és kiterjesztett valóság (AR) alapú tartalmakban a sebesség és a képminőség nagymértékű javulása

- mondta Végh Bálint, a PwC Magyarország Üzleti tanácsadás üzletágának szakértője. 

JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 899 096 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 55 762 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,82%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 914 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A médiavállalatok stratégiáját meghatározó négy prioritás

Miközben a szórakoztató- és médiaipari cégek működésüket és kínálatukat egy egyre személyre szabottabbá való világhoz igazítják, négy prioritás kerül előtérbe: 

 

  • Nincs minden helyzetre egyformán alkalmazható megoldás: A vállalatok az egyének és a földrajzi piacok igényeihez is igyekeznek alkalmazkodni, ezért különböző opciókat kínálnak; egyes területeken korlátlan felhasználást, a kevésbé fejlett piacokon többszintű és megfizethető szolgáltatáscsomagokat. Mindeközben a PwC kutatása alapján érett és a fejlődő piacokon más-más szegmensek népszerűek. 
  • A fogyasztók egyre több helyen találkoznak médiatartalommal és hirdetéssel: Ahogy a média- és e-kereskedelmi tartalmak egyre személyesebbé válnak, a fogyasztók elvárják, hogy igényeikre a vállalatok azonnal reagáljanak. A tartalmak létrehozói és forgalmazói új módszereket találnak ki az egyes fogyasztók megnyerésére, a marketingszakemberek pedig a fogyasztás helyén a vásárlás felé igyekeznek őket terelni. A vásárlásra ösztönző online hirdetések növekedésének lehetünk tanúi, aminek kulcsfigurái a "véleményvezérek". A hangvezérlés elterjedésének köszönhetően a hang mind a keresésben, mind a vásárlásban az interakció egyik kulcsfontosságú formájává válik.
  • A technológiai innováció a személyre szabott élmény új korszakát hozza el: A vállalatok a mesterséges intelligencia segítségével térképezik fel az egyéni preferenciákat és fogyasztási szokásokat annak érdekében, hogy a fogyasztók számára releváns tartalmakat kínáljanak. Az AI és az 5G kombinációja különösen hatásos lesz, mivel ez lesz a videójáték- és VR-szegmens gyors növekedésének motorja. A felmérés a videójátékok robbanásszerű fejlődését vetíti előre, és a VR lesz a leggyorsabban növekvő szegmens.
  • A bizalom és a szabályozás továbbra is központi szerepet tölt be, miközben a személyes adatok tisztasága kulcsfontosságúvá válik: Ahogy a fogyasztók egyre jobban elmerülnek a saját médiafogyasztásukban, személyes adataik - a letöltött zenéktől az olvasott híreken keresztül a megvásárolt termékekig - központi szerepet töltenek be. A feltörekvő országokban a személyes adatok védelme és az adatminőség kulcsfontosságúvá válik a szórakoztató- és médiaipari ökoszisztéma egésze számára. Ez túlmutat a jogszabályi megfelelésen, és magában foglalja a bizalomépítést, aminek záloga az ügyfelek adatainak átlátható és felelősségteljes kezelése. Ez biztosítja a hírek pontosságát, és segíti például a digitális függőséggel kapcsolatos problémák megoldását is.

 

A személyre szabási trendet - amit a fogyasztói magatartás átalakulása táplál - a technológia, a változás léptéke, az agresszív befektetések és a verseny tovább erősíti. A szervezetek számára a következmények mélyrehatóak. Mivel a korábbi médiasilókat elválasztó határok lebomlanak, a vállalatoknak átfogóbban kell gondolkodniuk azokról a területekről és szegmensekről, amelyekben működnek. Ugyanakkor a szórakoztató- és médiaipar valamennyi szereplőjének komolyabban kell vennie ügyfélkörük igényeinek megismerését, a marketingszakembereknek pedig több időt és figyelmet kell fordítaniuk az új típusú tartalmakra és platformokra - ilyenek például a véleményvezérek, az élő események, az alkalmazásokon belüli hirdetések és még sok más

- tette hozzá Zaránd Miklós, a PwC Magyarország igazgatója.

Végül, de nem utolsó sorban a vállalatoknak a legfontosabb képességeikre és földrajzi piacaikra kell összpontosítaniuk, miközben folyamatosan figyelniük kell az új fejleményeket és szabályokat, és agilisan kell reagálniuk az olyan technológiai fejlesztésekre, mint például az 5G. Egyszerűen szólva: itt az ideje, hogy személyre szabjuk kapcsolatunkat a fogyasztókkal, ha nem akarunk kimaradni a párbeszédből

- mondta Zaránd Miklós.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 15. vasárnap
Valér
50. hét
December 15.
Advent (3.)
December 15.
A tea világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33