Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
A Parlament és a Tanács között kedden elért megállapodás szerint a fogyasztók egyformán jogosultak jóvátételre abban az esetben, ha hibás terméket vásároltak, függetlenül attól, hogy online vagy offline történt a vásárlás.
Megegyezett az Tanács és az Európai Parlament a fogyasztók jóvátételéről, ennek értelmében ha hibás terméket vásárolnak, mindenképp jogosultak kártérítésre online és offline vásárlás egyaránt - derül ki az EP közleményéből.
- Azonos szabályok lépnek érvénybe a boltban és az interneten vásárolt áruk esetében
- A hibás termékeket ki kell javítani, ki kell cserélni vagy vissza kell szolgáltatni a vásárló pénzét
- Az első EU-s szabályok okostermékekre (pl. okoshűtők vagy okosórák) Az áruk értékesítéséről szóló irányelv célja, hogy magas szintű fogyasztóvédelmet biztosítson az EU-ban, és hogy jogbiztonságot teremtsen azon vállalkozások számára, amelyek termékeiket más tagállamokban kívánják eladni. Az irányelv összehangol bizonyos szerződésbeli jogokat, mint például a hibás termékek esetén a fogyasztók számára elérhető jogorvoslatokat és ezek érvényesítési módjait.
A Parlament és a Tanács által ideiglenese elfogadott szabályok az online és offline értékesítésnél is alkalmazhatóak lesznek. A digitális elemeket tartalmazó áruk (például okoshűtők, okostelefonok vagy okosórák) is az irányelv alá tartoznak. Az ilyen termékeket vásároló fogyasztók az áru és a digitális elemek típusától és céljától függően jogosultak lesznek a szükséges frissítésekre egy olyan időszak alatt, amelyet a fogyasztó észszerűen elvárhat.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








