Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
Az európai lakosok átlagosan 17-35 percet töltenek egy nap vásárlással. Az adatokból kiderül, hogy a magyarok inkább az alsó számhoz vannak közel, átlagosan ugyanis 20 percet vásárolgatunk. A korosztályos bontásból azonban kiderül, hogy a 65 év feletti magyarok igencsak fölfelé húzzák a statisztikát, ők ugyanis átlagosan 22 percet shoppingolnak.
Az európaiak naponta átlagosan 17-35 percet töltenek vásárlással és személyi szolgáltatások igénybevételével - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. A legkevesebbet a románok, míg a legtöbbet a német vásárolgatnak, a magyarok pedig az összesített lista 14. helyén végeztek napi átlag 20 perccel.
A környező országok közül (akik a listán szerepelnek) egyébként csak az osztrákok előzik a magyarokat, míg a szerbek és a románok mögöttünk vannak. Az összesített adatok mellett nemek szerint csoportosításban is lekérhetők az adatok, amik szerint a magyarok férfiak átlagosan 18 percet (3. legkevesebb), míg a nők 22 percet töltenek vásárlással egy nap (5. legkevesebb).
Mindezeken felül a statisztikai adatok lehetőséget adnak korcsoport szerinti összehasonlításra is. Ebből kiderül, hogy a magyarok lakosság közül a 45-64 éves korosztály korzózik legtöbbet boltokba, átlagosan 23 percet. Tőlük azonban nem sokkal maradnak le a 65 plusszos nyugdíjasok, akik átlagban 22 percet töltenek vásárlással. Utóbbiak ezzel az eredménnyel egyébként az összes 45 év alatti korosztályt verik.
Hiába azonban, hogy a magyar viszonyokhoz képest az idősek vásárlási ideje kimagaslónak számít a többi korosztályéhoz képest, sehol sincs például a német nyugdíjasokhoz képest, akik listavezetőként átlagosan kétszer annyi időt (44 percet) töltenek shoppingolással, mint magyar kortársaik.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








