13 °C Budapest

Magyar nyugdíjasok fosztják ki a boltokat: nem tudnak leállni

2018. november 24. 13:00

Az európai lakosok átlagosan 17-35 percet töltenek egy nap vásárlással. Az adatokból kiderül, hogy a magyarok inkább az alsó számhoz vannak közel, átlagosan ugyanis 20 percet vásárolgatunk. A korosztályos bontásból azonban kiderül, hogy a 65 év feletti magyarok igencsak fölfelé húzzák a statisztikát, ők ugyanis átlagosan 22 percet shoppingolnak.

Az európaiak naponta átlagosan 17-35 percet töltenek vásárlással és személyi szolgáltatások igénybevételével - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. A legkevesebbet a románok, míg a legtöbbet a német vásárolgatnak, a magyarok pedig az összesített lista 14. helyén végeztek napi átlag 20 perccel. 

A környező országok közül (akik a listán szerepelnek) egyébként csak az osztrákok előzik a magyarokat, míg a szerbek és a románok mögöttünk vannak. Az összesített adatok mellett nemek szerint csoportosításban is lekérhetők az adatok, amik szerint a magyarok férfiak átlagosan 18 percet (3. legkevesebb), míg a nők 22 percet töltenek vásárlással egy nap (5. legkevesebb). 

Mindezeken felül a statisztikai adatok lehetőséget adnak korcsoport szerinti összehasonlításra is. Ebből kiderül, hogy a magyarok lakosság közül a 45-64 éves korosztály korzózik legtöbbet boltokba, átlagosan 23 percet. Tőlük azonban nem sokkal maradnak le a 65 plusszos nyugdíjasok, akik átlagban 22 percet töltenek vásárlással. Utóbbiak ezzel az eredménnyel egyébként az összes 45 év alatti korosztályt verik. 

Hiába azonban, hogy a magyar viszonyokhoz képest az idősek vásárlási ideje kimagaslónak számít a többi korosztályéhoz képest, sehol sincs például a német nyugdíjasokhoz képest, akik listavezetőként átlagosan kétszer annyi időt (44 percet) töltenek shoppingolással, mint magyar kortársaik.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem