Magyar rendőrök információi alapján a spanyol hatóságok a Kanári-szigeteken fogtak el egy emberölés kísérletével gyanúsított budapesti férfit.
A fogyasztóvédelem is hozzátette a magáét a Black Fraiday-hoz. Annak már félezer súlyosan jogsértő webáruházat fogott, az utolsó húszat egy nappal előtte dobta fel a nyilvános listájára. ami így már 514 vétkező webáruháznál jár. Kár viszont, hogy a honlap számlálója egy kicsit pontatlan, mert nem tud kivonni. A nagy fogások pedig máshol vannak. A legnagyobbakat kapták el a legtöbbször. Szállingóznak a bírságok is.
Az ellenőrzést végző hivataloknak 2017 eleje óta kötelező nyilvánosságra hozniuk a súlyosan vétő webáruházakat a fogyasztóvédelem honlapján. Hónapról-hónapra gyarapodott is a számuk, ráadásul úgy, hogy 2018-ban a lista szerint szorgosabban sertepertélnek az ellenőrök a webáruházak körül.
Az első vétkező listás, jogerős határozatban elmarasztalt webáruházat 2017 márciusának elején tették fel a fogyasztóvédelem honlapjára, két évig ott is marad, ennyit ír elő a jogszabály. A nagyobb ellenőrzési hullám 2018-ban söpört végig a webáruházak tájékán a lista tanúsága szerint is, mivel a vétkezők háromnegyedét ebben az esztendőben tették fel. Akik döntő többsége a hibáit ki is javította időközben, ezt is jelzi a lista szép zöld színű felirattal.
A nagy fogások máshol vannak
Először a legnagyobb webáruházakat nézte meg a Blokkk.com, vajon szerepelnek-e a súlyosan vétő webáruházak listáján. A legnagyobb webáruházak közül csak néhányat találtunk a listán (például eMAG, Fashiondays, Decathlon, Rossman, Praktiker). De a nagyobb fogásokat nem is itt kell keresni.
Létezik ugyanis a fogyasztóvédelemnek egy másik nyilvános listája, ahol a legutóbbi féléves időszakban hozott összes jogerős határozatot fel kell tüntetni. Nos, itt akad azért már a nagyágyúnak számító webáruházak közül több is, többször is. A keresésénél persze vigyázni kell, mert egyes esetekben az áruház honlapjának a neve eltérhet a cégnévtől. Táblázatba is foglaltuk, és - nyilván ez most véletlen - pont a két legnagyobb toplistás webáruház kapta a legtöbb elmarasztalást: az Extreme Digital 8, az eMAG és a Fashiondays S. C.Dante International 5 büntetést kapott.
Soha nem késő odafigyelni: elérhetőség, szállítási határidő, ár
Az elkaszált 514 webáruház közül 446 az egyik legfontosabbat, az elérhetőségét tüntette fel pontatlanul, vagy hiányosan. Pedig nem csak Black Friday idején fontos, hogy a csaló, kamu webáruházak egyik trükkje a hamis, nem létező elérhetőség feltüntetése, a pofátlanabbja ráadásul semmit sem ad meg. Vásárlás előtt ezt kell először ellenőrizni, ha valami pedig nem áll össze, kár kísérletezni, mert utólag lehetetlen reklamálni, jöjjön inkább a válogatásban a következő webáruház. Az elérhetőség ellenőrzésében ugyan kicsit macerás, de a legcélravezetőbb megnézni a webáruház általános szerződési feltételeit is. Itt kell lennie a legpontosabb adatnak arról, kivel is állunk szemben a weben.
Szállítással, jótállással, elállással kapcsolatos probléma is akad bőven, ilyen webáruház 432 akadt fenn a rostán (sajnos, a vétkező webáruházak mindegyike több hibát is elkövet, tehát ugyanaz több szűrésben is felbukkan). Most különösen a szállítási határidő megadása a fontos, ha pedig ez hiányzik, az már legalább gyanús, jobb továbblépni (hiszen ha valaki nem ígér semmit, attól utólag nehézkes lehet bevasalni az esetleg elmaradt szállítást).
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az ellenőrzések tapasztalatai is azt mutatják, hogy a vásárlás végleges eldöntése előtt, ha még nem tette meg a vásárló, mindenképpen meg kell nézni más webáruházak kínálatát is, főleg az árak miatt. Ilyenkor könnyen kiderülhet, hogy a megadott akciós ár máshol már nem akciós, tehát az elsőként kiszemelt webáruház kamuzott, nem is változtatta meg a régi árat, hanem csak melléírt egy nagyobbat, mintha leárazás lenne.
Szállingóznak a bírságok is
A bírságok is szállingóznak, azzal, hogy a kis- és középvállalkozó webáruházakat első alkalommal csak kötelezik a hiba kijavítására, de csak második alkalommal jöhet a pénzbírság. Nos, a megbírságolt webáruházak száma 19, erre rá lehet keresni a fogyasztóvédelem honlapján. Kár ugyanakkor az, hogy ha az ellenkezőjét keressük, hányan nem kaptak bírságot, akkor 423 jelenik meg a számlálón, márpedig a két számot összeadva csak 442 jön ki, miközben a listán összesen 514 webáruház szerepel. Nem tudjuk, van-e olyan, aki a bírságot kapott - nem kapott besoroláson kívül esik, hiszen jogerős határozatokról van szó.
A fogyasztóvédelem beszámolója szerint az elmúlt évek fogyasztóvédelmi ellenőrzései 54-ről 15 százalékra szorították vissza az e-kereskedelemben tapasztalt jogsértések arányát. Nem vitatható, mennek is az ellenőrzések. Csak az a számtan, megint. A 2017 évi jelentés szerint ugyanis az ismételt jogsértések aránya a korábbi években tapasztalt 54 százalékról 24 százalékra esett vissza. Tehát a legutóbb, 2018-ban említett 54százalékos arány az ismételt ellenőrzéseket jelenti. Egy évvel ezelőtt ugyanis még azt írta a fogyasztóvédelem, hogy az első körben végzett ellenőrzések kifogásolási aránya jelentős mértékben nem változott a korábbi évekhez viszonyítva (2015-ben 88 százalék, 2017-ben 86 százalék a kifogásolási arány). Kérdés, hogy 2018-ban az első körös ellenőrzések tapasztalata hogyan alakult.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről