Mi lesz a készpénzzel?
Ha tehetné, a legtöbb magyar már így fizetne
Egyre többen választanak készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen - ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt. A digitális technológiák a fizetés esetén is egyre jobban a mindennapi életünk részévé válnak, és várhatóan a készpénzmentes fizetést preferálók aránya tovább bővül az elkövetkezendő években - derül ki egy friss felmérésből.
A felnőtt internetezők készpénzzel, online és mobilfizetéssel kapcsolatos viszonyával foglalkozik az eNET második eTrends Monitor kutatása, amely az OTP Mobil megbízásából készült. Hazánkban a korábbi években még a rendszeres internethasználókat is megosztotta a fizetési mód kérdése: nagyjából egyenlő arányt képviseltek a készpénzmentes, a készpénzes és a mindkét fizetési módot preferálók. Mára azonban megváltozott a helyzet. A kutatás szerint a készpénzmentes fizetési módokat preferálók egyértelműen többségbe kerültek a készpénzzel fizetőkkel szemben: míg a készpénzmentes fizetési módokat előnyben részesítők aránya 44 százalék, addig a készpénzes fizetést preferálóké már csupán 28 százalék. A mindkét típusú fizetési módra nyitottak aránya 29 százalék.
Már nem a parkolás és az autópálya matrica vásárlás az elsődleges mobilon
Laptopjuk vagy asztali számítógépük mellett az okostelefonok böngészőjén keresztül is nagy arányban fizetnek kártyával a felnőtt internetezők, de ha mobilról van szó, valamivel többen használnak alkalmazást vagy fizetnek SMS-sel, mint telefonjuk böngészőjén keresztül. Míg előbbi megoldást 31 százalék, utóbbit 38 százalék választja, de összességében a mobiljukon (akár böngészőn keresztül, akár alkalmazással, SMS-el) a felnőtt internetezők 44 százaléka, 2,5 millióan fizetnek.
A mobilfizetési megoldások közül a bankok alkalmazásaiban történő átutalás a legnépszerűbb (23 százalék), ezt követi az alkalmazásból indított (15 százalék) és a fizetési alkalmazásokon keresztüli fizetés (14 százalék); utóbbi esetén a PayPal és a Simple alkalmazás bizonyultak a legnépszerűbbeknek.
Míg korábban a mobilról történő online vásárlás elsősorban a parkolójegy és az autópálya matrica megvásárlását jelentette (melyeket jelenleg 31, illetve 30 százalék szokott mobillal megvásárolni), addig mostanra ezen a területen is fontos korszakváltás zajlott le: a webáruházban történő vásárlás átvette a vezető szerepet, 41 százalék szokta készülékét erre a célra használni.
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
Hódít a kártyaadatok elmentése a készpénzmentes fizetésben
A készpénzmentes fizetési módok terjedésében a fizetési megoldások körének bővülésén túl persze annak is fontos szerepe van, hogy a szolgáltatók is egyre több funkcióval és kényelmi szolgáltatással igyekeznek megkönnyíteni a fizetést. Ilyen többek között a kártyaadatok elmentése, hiszen így a felhasználóknak nem kell minden egyes elektronikus fizetési tranzakció alkalmával előkeresni a bankkártyájukat és bepötyögni a rajta szereplő adatokat. A kártyaadatok online felületen és mobilalkalmazásban egyaránt elmenthetőek. Előbbiről a felnőtt netezők kétharmada hallott már és harmaduk el is mentette az adatait valamilyen online felületen; utóbbiról több mint fele hallott és hatoda mentette el kártyaadatait alkalmazásban vagy adta hozzá kártyáját az alkalmazáshoz.
Az OTP Mobil esetében a mentett bankkártyás fizetés lehetősége kettős célt szolgál - mondta el dr. Al-Absi Gáber Seif, a vállalat ügyvezető-helyettese. Egyrészt átjárást biztosít a Simple alkalmazás és a SimplePay között, így az app felhasználói több ezer webáruházban fizethetnek sokkal egyszerűbben, a rendszerbe korábban elmentett bankkártyájukkal. Másrészt pedig támogatjuk a webshopokat abban, hogy a kényelmes megoldásnak hála kevesebb vásárlót veszítsenek a fizetési folyamat közben - tette hozzá.

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.
Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.
A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.
Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


