27 °C Budapest
Nagyon fogynak idén a fesztiváljegyek: mutatjuk a körképet

Nagyon fogynak idén a fesztiváljegyek: mutatjuk a körképet

2018. május 31. 12:30

Már most vannak olyan jegytípusok, amik elfogytak, ahogy olyanok is, amelyekből tízszer annyit adtak el, mint a tavalyi év azonos időszakában - derül ki a hazai fesztiválszervezőkkel készített körképünkből. Néhány hét múlva indul az idei szezon: a következő 3 hónapban - az előző évekhez hasonlóan - szinte minden hétvégére jut majd egy-egy könnyűzenei rendezvény. Lássuk, hogy mire számítanak 2018-ban a legnépszerűbb fesztiválok főszervezői. 

Tavaly november végétől folyamatosan nyílttá tették a 2018-as nyári fesztiválok a jegyvásárlást, május elején pedig már ezerrel pörög az értékesítés. Minden évben vannak olyan jegy- és bérlettípusok, amikhez júniusban már nem lehet hozzájutni, illetve ilyenkor már lehet látni, hogy hogyan alakul az adott év: például azt, hogy várható-e újabb fesztiválrekord és melyek lesznek a teltházas napok.

A fesztiválok népszerűségének növekedését az utóbbi évtizedekben a kulturális turizmus egyik fontos megatrendjeként tartják számon Európa-szerte, ahogy Magyarországon is. Ezek a rendezvények az országba irányuló turizmus 10-12 százalékát generálják a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint, és évente 100 milliárd forint bevételhez juttatják a gazdaságot. Az országimázs formálásban is szerepet játszanak, megnyújtják a turisztikai főszezont, és csökkentik a nyári utazások Budapest- és Balaton-központúságát, azzal, hogy kevésbé ismert célterületeket vonnak be a turisztikai vérkeringésébe.

A tipikus magyar zenei vagy művészeti fesztiválozó jellemzően évente egy-két fesztiválra látogat el, nő, felsőfokú végzettséggel és közepes átlagkeresettel rendelkezik

- derül ki Nielsen Sports 2017-es, sporttal és szórakoztatással kapcsolatos felméréséből. Zenét napi szinten a magyarok közel 60%-a hallgat, míg az Y generációnál ez 80%. Koncertre évente egy-két alkalommal jut el a lakosság közel fele, és ugyanez áll a zenei fesztiválokra is: a válaszadók közel fele évi egy-két fesztiválra jut el, ám a magyarok mintegy harmada egyáltalán nem jár fesztiválra.

A hazai fesztiválkínálat eközben rohamosan bővül, kora tavasztól, de főleg a nyári hónapokban minden hétvégére jut valamilyen kulturális vagy gasztronómiai rendezvény, amire akár az ország másik végéről vagy más országokból is ellátogatnak. Turisztikai szempontból ezek a legfontosabbak az évente megrendezett több mint 3000 fesztivál közül. A Sziget például a szállodaiparnak is kiemelt fontosságú, hiszen a budapesti hotelekben évről évre jelentősen megnő a forgalom a fesztivál napjai alatt: a Danubius Hotels fővárosi szállodáinak telítettsége ilyenkor 95 százalék felett van.

A Sziget fesztivál és a cégcsoport két másik nagy rendezvénye, a VOLT és a Balaton Sound hatalmas - több mint 100 ezer fős - embertömegeket mozgat meg évről évre, és várhatóan idén sem lesz ez másképp. A Sziget (augusztus 8-15, Budapest) és a Balaton Sound (július 4-8, Zamárdi) is a 2016-os rekordév közelében jár a jegyeladásokkal - előbbi 2016-ban csaknem félmillió látogatót vonzott. Az érdeklődők láthatóan nyomon követik a jegyár-fordulókat, amelyek egyben jó alkalmat jelentenek arra, hogy a szervezők - kisebb kampányok kíséretében - felhívják a figyelmet a fesztiválok programjai.

Az utóbbi években többször előfordult, hogy előre elfogytak a jegyek egy-egy napra, így hetekkel előre látszott, hogy teltház lesz. Ez nem rendkívüli, nagyban a fellépők népszerűségétől függ

- válaszolta a Portfolio megkeresésére a Sziget. A VOLT-ra (június 26-30, Sopron) már elkeltek a csütörtöki napijegyek, mert ezen a napon lép fel az Iron Maiden, így már csak bérlettel nézhető meg ez a koncert. A Szigetre mostanáig az 5 napos, a Balaton Soundra pedig a 4 napos bérletek fogytak el. 

Az EFOTT fesztiválra (július 10-16, Velence) a jegyek idén jobban fogynak, mint valaha: a tavalyi év hasonló időszakához képest 30%-kal több jegyet értékesítettek - tudtuk meg Maszlavér Gábor fesztiváligazgatótól, aki szerint ezt főleg a külföldi fellépők listájának erősítése indokolhatja, miközben minimális összeget emeltek a jegyárakon. A napi- és a hetijegyekre mutatkozik a legnagyobb kereslet, napijegyből majdnem tízszer annyit adtak el, mint a tavalyi év hasonló időszakában.

Kifejezetten nagyot ugrik a vásárlási kedv a jegyár-fordulók közvetlen közelében: a mi célközönségünk, akiknek közel kétharmada fiatal egyetemistákból áll, és akik 99%-ban a Kárpát-medencében élnek, nagyon árérzékenyek

- tette hozzá a fesztiváligazgató. 

A Bánkitó fesztiválra (június 11-14, Bánki-tó) eddig nagyjából kétszer annyi jegy fogyott el, mint az előző év azonos időszakában.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A tavalyi évhez képest változás, hogy ezúttal a jegyfordulók között is vesznek szép számmal jegyet

- mondta el Schönberger Ádám fesztiváligazgató, aki hozzátette, hogy a bérlet a legkeresettebb termékük. Új típusú jegyet nem adtak ki, de az látszik, hogy a hétvégi jegyekre nagyobb az érdeklődés, mint a csütörtöki napra, ami egyébként az előző években is így volt.

A legnépszerűbb hazai fesztiválok jelenlegi bérlet- és jegyárai (forintban)

Sziget
7 napos bérlet: 93 000
3 napos bérlet: 59 900
Napijegy: 22 500

Balaton Sound
5 napos bérlet: 67 900
3 napos bérlet: 54 900
Napijegy: 20 000

VOLT
5 napos bérlet: 54 990
3 napos bérlet: 32 990
Napijegy: 13 990

EFOTT
6 napos bérlet: 29 990
3 napos bérlet: 26 990
Napijegy: 9 900

Bánkitó
Bérlet (4 napos): 21 000
Napijegy: 9 000

(Portfolio)

NEKED AJÁNLJUK
Így győzheted le a tomboló inflációt: rengeteg magyar keresi szét magát ezzel a módszerrel

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.

Ez lenne a siker kulcsa? Sok magyar még mindig alábecsüli ezt az eszközt

Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.

Csendes gyilkos pusztítja tömegével a magyarokat: sok apróságon múlhat, megúszod-e

A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.

Közösségi finanszírozás – alternatív, kockázatmentes út az üzleti célok megvalósítása felé (x)

Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.

NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 8. hétfő
László
32. hét
Augusztus 8.
Nemzetközi Macska Nap
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?