14 °C Budapest

Nagyon fogynak idén a fesztiváljegyek: mutatjuk a körképet

2018. május 31. 12:30

Már most vannak olyan jegytípusok, amik elfogytak, ahogy olyanok is, amelyekből tízszer annyit adtak el, mint a tavalyi év azonos időszakában - derül ki a hazai fesztiválszervezőkkel készített körképünkből. Néhány hét múlva indul az idei szezon: a következő 3 hónapban - az előző évekhez hasonlóan - szinte minden hétvégére jut majd egy-egy könnyűzenei rendezvény. Lássuk, hogy mire számítanak 2018-ban a legnépszerűbb fesztiválok főszervezői. 

Tavaly november végétől folyamatosan nyílttá tették a 2018-as nyári fesztiválok a jegyvásárlást, május elején pedig már ezerrel pörög az értékesítés. Minden évben vannak olyan jegy- és bérlettípusok, amikhez júniusban már nem lehet hozzájutni, illetve ilyenkor már lehet látni, hogy hogyan alakul az adott év: például azt, hogy várható-e újabb fesztiválrekord és melyek lesznek a teltházas napok.

A fesztiválok népszerűségének növekedését az utóbbi évtizedekben a kulturális turizmus egyik fontos megatrendjeként tartják számon Európa-szerte, ahogy Magyarországon is. Ezek a rendezvények az országba irányuló turizmus 10-12 százalékát generálják a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint, és évente 100 milliárd forint bevételhez juttatják a gazdaságot. Az országimázs formálásban is szerepet játszanak, megnyújtják a turisztikai főszezont, és csökkentik a nyári utazások Budapest- és Balaton-központúságát, azzal, hogy kevésbé ismert célterületeket vonnak be a turisztikai vérkeringésébe.

A tipikus magyar zenei vagy művészeti fesztiválozó jellemzően évente egy-két fesztiválra látogat el, nő, felsőfokú végzettséggel és közepes átlagkeresettel rendelkezik

- derül ki Nielsen Sports 2017-es, sporttal és szórakoztatással kapcsolatos felméréséből. Zenét napi szinten a magyarok közel 60%-a hallgat, míg az Y generációnál ez 80%. Koncertre évente egy-két alkalommal jut el a lakosság közel fele, és ugyanez áll a zenei fesztiválokra is: a válaszadók közel fele évi egy-két fesztiválra jut el, ám a magyarok mintegy harmada egyáltalán nem jár fesztiválra.

A hazai fesztiválkínálat eközben rohamosan bővül, kora tavasztól, de főleg a nyári hónapokban minden hétvégére jut valamilyen kulturális vagy gasztronómiai rendezvény, amire akár az ország másik végéről vagy más országokból is ellátogatnak. Turisztikai szempontból ezek a legfontosabbak az évente megrendezett több mint 3000 fesztivál közül. A Sziget például a szállodaiparnak is kiemelt fontosságú, hiszen a budapesti hotelekben évről évre jelentősen megnő a forgalom a fesztivál napjai alatt: a Danubius Hotels fővárosi szállodáinak telítettsége ilyenkor 95 százalék felett van.

A Sziget fesztivál és a cégcsoport két másik nagy rendezvénye, a VOLT és a Balaton Sound hatalmas - több mint 100 ezer fős - embertömegeket mozgat meg évről évre, és várhatóan idén sem lesz ez másképp. A Sziget (augusztus 8-15, Budapest) és a Balaton Sound (július 4-8, Zamárdi) is a 2016-os rekordév közelében jár a jegyeladásokkal - előbbi 2016-ban csaknem félmillió látogatót vonzott. Az érdeklődők láthatóan nyomon követik a jegyár-fordulókat, amelyek egyben jó alkalmat jelentenek arra, hogy a szervezők - kisebb kampányok kíséretében - felhívják a figyelmet a fesztiválok programjai.

Az utóbbi években többször előfordult, hogy előre elfogytak a jegyek egy-egy napra, így hetekkel előre látszott, hogy teltház lesz. Ez nem rendkívüli, nagyban a fellépők népszerűségétől függ

- válaszolta a Portfolio megkeresésére a Sziget. A VOLT-ra (június 26-30, Sopron) már elkeltek a csütörtöki napijegyek, mert ezen a napon lép fel az Iron Maiden, így már csak bérlettel nézhető meg ez a koncert. A Szigetre mostanáig az 5 napos, a Balaton Soundra pedig a 4 napos bérletek fogytak el. 

Az EFOTT fesztiválra (július 10-16, Velence) a jegyek idén jobban fogynak, mint valaha: a tavalyi év hasonló időszakához képest 30%-kal több jegyet értékesítettek - tudtuk meg Maszlavér Gábor fesztiváligazgatótól, aki szerint ezt főleg a külföldi fellépők listájának erősítése indokolhatja, miközben minimális összeget emeltek a jegyárakon. A napi- és a hetijegyekre mutatkozik a legnagyobb kereslet, napijegyből majdnem tízszer annyit adtak el, mint a tavalyi év hasonló időszakában.

Kifejezetten nagyot ugrik a vásárlási kedv a jegyár-fordulók közvetlen közelében: a mi célközönségünk, akiknek közel kétharmada fiatal egyetemistákból áll, és akik 99%-ban a Kárpát-medencében élnek, nagyon árérzékenyek

- tette hozzá a fesztiváligazgató. 

A Bánkitó fesztiválra (június 11-14, Bánki-tó) eddig nagyjából kétszer annyi jegy fogyott el, mint az előző év azonos időszakában.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A tavalyi évhez képest változás, hogy ezúttal a jegyfordulók között is vesznek szép számmal jegyet

- mondta el Schönberger Ádám fesztiváligazgató, aki hozzátette, hogy a bérlet a legkeresettebb termékük. Új típusú jegyet nem adtak ki, de az látszik, hogy a hétvégi jegyekre nagyobb az érdeklődés, mint a csütörtöki napra, ami egyébként az előző években is így volt.

A legnépszerűbb hazai fesztiválok jelenlegi bérlet- és jegyárai (forintban)

Sziget
7 napos bérlet: 93 000
3 napos bérlet: 59 900
Napijegy: 22 500

Balaton Sound
5 napos bérlet: 67 900
3 napos bérlet: 54 900
Napijegy: 20 000

VOLT
5 napos bérlet: 54 990
3 napos bérlet: 32 990
Napijegy: 13 990

EFOTT
6 napos bérlet: 29 990
3 napos bérlet: 26 990
Napijegy: 9 900

Bánkitó
Bérlet (4 napos): 21 000
Napijegy: 9 000

(Portfolio)

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem