Megint csak a magyarok szája nagy: simán megünneplik a szerelem napját

Megint csak a magyarok szája nagy: simán megünneplik a szerelem napját

2018. február 14. 20:00

A magyarok leginkább közömbösen állnak a Valentin-naphoz, sokan csak fölöslegeses pénztárca nyitogató mesterkélt ünnepnek tartják, ugyanakkor a 30 alatti internetezők körében egyre népszerűbbnek számít az ünnep. Mindezek mellett pedig az is kijelenthető, hogy az "import-ünnep" következtében bonbonértékesítésben bizony a Bálint-nap már harmadik befutó a karácsony és a nőnap mögött.

Hiába sokak ellenállása, hazánkban is egyre népszerűbb a szerelmesek ünnepe, azaz a Valentin-nap. Habár az emberek többsége még nincs meggyőzve a nap létjogosultságáról, az egyre erősödő marketingdömping hatásaként mára már itthon is mindenkinek van véleménye a széles körben ismert napról.

Közömbösen, de azért elvagyunk vele

Hiába a boltok polcain sorakozó szívecskék hada a magyarok leginkább közömbösen állnak az ünnephez. A többség (63%) felesleges, pénztárca nyitogató mesterkélt ünnepnek tartja a Valentin-napot. A mögöttes érvelés pedig egyszerű: a másik iránti érzéseinket nem csak évente egy alkalommal kell kimutatni. Az együtt töltött minőségi idő, a romantika, az apróbb ajándékok és persze a tartalmas szexuális élet mind olyan elemei a harmonikus párkapcsolatnak melyekre a mindennapokban is szükségünk (lenne).

A 30 alatti internetezők körében azonban egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tengeren túlról átvett "hagyomány". Körükben ráadásul 41 százalék kifejezetten pozitívan áll a témához és örül a kezdeményezésnek. Sőt, a nemzetközi trendeket követve hazánkra is igaz, hogy minél fiatalabb valaki, annál nagyobb jelentőéggel bír számára február 14-e - derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából.

A Valentin-nap igazán azon párok körében népszerű, akik ugyan már együtt élnek, de még nem házasok, hisz esetükben a nap különlegességét még nem árnyékolja be a megszokottság. Érdekesség, hogy ők a legelégedettebbek (90%-uk) a szexuális életükkel is, náluk a leggyakoribbak a kifejezetten Valentin-naphoz köthető emlékezetes, adott esetben extrém szexuális élmények is. Ez utóbbi főleg a fiatalokra jellemző,

míg a 30 felettiek körében már alig jelenik meg a sex, mint Valentin-napi program.

Előítéletek tehát ide vagy oda, abban azért egyetért a kapcsolatban élő internetezők többsége, hogy valamilyen módon idén is meglepi majd a párját. Ráadásul mindenkinek határozott véleménye van arról, hogy ezt a napot mi tehetné igazán különlegessé. Sőt, 5-ből 4 válaszadó saját maga is örülne valamilyen meglepetésnek. Az igények persze nem túl magasak, 36 százaléknak már valamilyen gesztus értékű aprósággal is elégedett lenne.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 7,78 százalékos THM-el, és havi 121 083 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a Raiffeisen Banknál 8,4% a THM; az MKB Banknál 8,59%; a CIB Banknál 8,63%,  a Takarékbanknál Banknál pedig 8,77%; míg az Erste Banknál 9,41%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A szerelem bonbon

A Valentin-naphoz köthető vásárlások koronázatlan királya pedig egyértelműen a bonbon. Alulról súrolta a kétmilliárd forintos összeget a praliné eladása 2017 februárjában, ami 14 százalékos értékbeli és 10 százalékos mennyiségi növekedés 2016 februárjához képest - derült ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből. Ezzel az "importált" ünnep, a Valentin-nap a harmadik helyre kapaszkodott fel a karácsony és a nőnap után bonbonértékesítés tekintetében.

A csokoládé mellett a szívecskés plüss figurák, azaz kísérő ajándékok szerepe is megnőtt. Csak tavaly februárban 15 millió forint fölött költöttek szíves figurákra a magyarok. Ez 535 százalékos értékbeli növekedést jelent 2016-hoz képest, ugyanakkor elmarad a 2015-öshúszmillió forintos forgalomtól. Darabszám tekintetében ez 2017 februárjára 6900 plüssfigurát jelent, melyek között tarolnak a 25 és 30 centiméteres szíves macifigurák, ugyanakkor kelendőek a szívet ölelő plüsskutyajátékok is: az értékbeli forgalom közel negyedét ez a játéktípus viszi el.

NEKED AJÁNLJUK
Ismét zsebbe kell nyúlnia a magyar szülőknek: súlyos kiadás vár rájuk a következő hónapokban

Az infláció miatt a szülőknek a zsebpénz politikájukat is át kell gondolniuk, hiszen minden drágul, így bizony a zsebpénzt is emelni kellene.

Ők azok, akik a válságból is profitálnak: keveseknek jön be, de nagyot kaszálnak majd

Pistyur Veronika szerint a válságban erős üzleti tervek is születhetnek, hiszen jobban figyelünk, és reagálunk, mint akkor, ha kényelem van.

Rengeteg magyar kedvenc terméke tűnhet el a boltok polcairól: óriási a baj, ennek nem látni a végét

Papírhiány, munkaerőhiány, az adózási rend változása mind hozzájárul ahhoz, hogy egyre nehezebb kiadni könyveket.

Lenullázhatja a magyar családokat a rezsiemelés: ide menekítsd a pénzed, amíg megteheted

Sokan a téltől félnek, mondván nehéz lesz kikalkulálni a megemelkedett rezsiárakat, de a lakásárak, albérlet árak is az egekben.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. szeptember 30. péntek
Jeromos
39. hét
Szeptember 30.
Kutatók éjszakája
Szeptember 30.
A népmese napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Győr - Nyugat-magyarországi Gazdasági Fórum 2022
Ingyenes régiós fórum a helyi kkv-knak szakértőkkel.
Megújuló energia workshop a Lakás kiállításon
3 napig ingyenesen a LAKÁS KIÁLLÍTÁSON szeptember 23-25 között!
EZT OLVASTAD MÁR?