A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Ütemezett áfacsökkentést szeretne elérni a Magyar Pékszövetség, mivel a kenyér is az egyik legfontosabb alapvető élelmiszere a magyar családoknak.
Fellélegezne a sütőipar, ha a kormányzat elfogadná a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) javaslatát az ütemezett áfacsökkentésről. Az intézkedés nyomán fehéredne a szektor és sokat javulna a hazai tulajdonú vállalkozások helyzete. Sok múlik a megvalósításon, de a kezdeményezés mindenképpen üdvözlendő.
- hívta fel a figyelmet Septe József, a Magyar Pékszövetség elnöke. Ezt támasztja alá a szervezet nemrég elkészült saját felmérése, de a KSH egy főre jutó, átlagos élelmiszerfogyasztásról szóló adatai is. Vitán felül áll, hogy azok az élelmiszerek, amelyek áfája a korábbi években 5 százalékra csökkent, fontosak a lakosság számára. Ugyanígy a jövőre bevonni tervezett hal fogyasztásának növelése is szükséges a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz. Ezzel együtt nem tudni, hogy a lakosság szempontjából kiemelten fontos pékárukra eddig miért nem került sor.
Ha csökken a sütőipari termékek áfája, az mindenképpen a törvényesen működő, adófizető hazai vállalkozásoknak kedvez, hozzájuk tereli a forgalmat a fekete vagy szürkegazdaságból, így a költségvetés bevétele nem csökkenne. A NAK javaslatában nagyon sok múlik a megvalósításon, az ötszázalékos körbe bevont élelmiszerek sorrendjén és a csökkentés feltételein, de az mindenképpen jó, hogy a javaslat egy tervezhetőbb gazdasági környezetet biztosítana az élelmiszer, azon belül a sütőipar számára.
A szakágazat nem hagyatkozik kizárólag a központi költségvetés lehetőségeire, vagy kormányintézkedésekre. A sütőipar helyzetének konszolidálását célzó összetett, néhány éves kifutású tervet dolgoznak ki és valósítanak meg. Ennek része a vállalkozók és munkavállalók képzése éppúgy, mint a fogyasztók edukálása vagy a ma még gyakran egymás ellen is kijátszott pékek összefogásának erősítése.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








