Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Egyre többet költenek a magyarok bioélelmiszerekre, és ezen belül is egyre többen választják a közösségi mezőgazdaságból származó ételeket, italokat.
Csak ez elmúlt 3 évben 359 milliárd forintot költött a hazai lakosság egészséges, környezetkímélő és etikus élelmiszerre. Ezen belül egyre növekvő szegmenst, 213 millió forintot jelent a közösségi mezőgazdaságból származó élelmiszer. Az egészséges élelmiszer iránti kereslet növekedését jelzi, hogy bővül a bioélelmiszerek piaca és a közösségi mezőgazdaság forgalma - mindkettő 50 százalék feletti arányban nőtt 2014 és 2016 között, a Tudatos Vásárló Piaci Jelentés szerint. Bioélelmiszerre 19 milliárd forintot, míg közösségi mezőgazdaságból származó termékekre 213 millió forintot költöttünk ebben az időszakban. A bioélelmiszereknél szinte az összes nagyobb kereskedelmi- és drogérialánc növelte a feldolgozott biotermékek kínálatát. Ez nagy lendületet ad a növekedésnek, hiszen egyre gyakrabban vásárolunk élelmiszert ezeknél a láncoknál.
A közösségi mezőgazdálkodás látványos növekedése a városok környékére koncentrálódik, és eleve kis értékről indult a fejlődés, hiszen a közösségi mezőgazdaság fogalma csak néhány éve került be a köztudatba Magyarországon. Azóta egyre növekvő érdeklődés övezi mind a fogyasztók részéről, akik biztonságos, helyi élelmiszerhez szeretnének jutni; mind a gazdák részéről, akik hosszú távon tervezhető, stabil megélhetést biztosító gazdálkodást akarnak működtetni. Ezt jelzi a tény is, hogy míg 2011-ben mindössze 3-4 ilyen kezdeményezés volt Magyarországon, 2017-ben már legalább 20 vásárló—gazda közösség működik országszerte.
A Táncoskert Biogazdaság az első olyan hazai közösségi gazdaság, amely tojást szállít tagjainak. 2015-ben indultak és az idei szezonban már több mint 100 budapesti családnak tartanak tojókat. Az indulást megelőzően Zoltán is részt vett a TVE közösségi mezőgazdálkodással foglalkozó képzésén, ahol egy másik tapasztalt gazdálkodó bemutatkozása erősítette meg abban, hogyan lehet egy közösségre alapozva gazdaságot működtetni és mindebből megélni.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








