Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Hiába tartottak egyeztetést a sütőipari vállalkozások helyzetéről, a megbeszélésen mindössze három élelmiszerlánc képviselői voltak jelen. A Pénzcentrumnak azonban a távol maradók is elmondták, mire számíthatnak a vásárlóik.
Nemrég számoltunk be a Pékszövetség előrejelzéséről, amely szerint, termékcsoportonként ugyan változó, de 10-30 százalék közötti áremelésre számíthatnak a fogyasztók februártól. A szövetség a lépést több együtthatóval indokolta: egyrészt ágazati szintű, átfogó áremelésre évek óta nem volt példa Magyarországon; másrészt a kötelező minimálbér-emelés terheit többnyire csak áremeléssel tudják kigazdálkodni az idei évtől az érintett vállalkozások.
A helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy az elmúlt bő két hétben tovább bonyolódott a történet. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a minap például megbeszélést szervezett a sütőipar szereplői számára. Szilágyi Péter, a Magyar Pékszövetség tanácsadója a megbeszélésen kifejtette:
A tanácsadó emellett arra is felhívta a figyelmet, hogy a sütőipar az egyik leginkább kézimunka-igényes szakágazat, ezért a munkaerő költségének változásai az átlagnál érzékenyebben érintik a sütőipari vállalkozásokat. Ezért mindenképp szeretnék elérni, hogy legalább a munkaerőköltség növekedését érvényesíteni tudják az áraikban.
KATT! Az áruházláncok legütősebb akciói az 5. héten
A tárgyaláson részt vett Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára is. Az állami tisztségviselő szorgalmazta a sütőipar helyzetének mielőbbi rendezését, jelezve, hogy ellenkező esetben nőhet a szürkegazdaság aránya az ágazatban, vagy pedig a termékek minőségének romlásával kell számolniuk a fogyasztóknak.
Habár Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke eredményesnek ítélte a találkozót, fontos kiemelni, hogy az egyeztetésen - hiába hívták meg valamennyi hazai szereplőt - csak a CBA, a Coop, és a Tesco képviseltette magát. A résztvevő áruházláncok viszont jelezték, hogy megértik a sütőipari vállalkozások problémáit, és nyitottak a velük való tárgyalásra.
Mivel az egyeztetésen számos lánc sem vett részt, így kapóra jön, hogy a Pénzcentrum korábban felvette a kapcsolatot a távol maradókkal is. Természetesen arra voltunk kíváncsiak, mi várható náluk, hogyan alakul majd a pékáruk ára. Alábbiakban korábban megjelent cikkünkből idézünk.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- reagálta megkeresésünkre a Spar Magyarország.
- közölte sejtelmesen az ALDI Magyarország.
KATT! Az áruházláncok legdurvább akciói az 5. hét
- fűzte szűkszavúan a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.
- kommentálta korábban a Pékszövetség év eleji prognózisát a Tesco kommunikációs osztálya.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








