Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Hiába tartottak egyeztetést a sütőipari vállalkozások helyzetéről, a megbeszélésen mindössze három élelmiszerlánc képviselői voltak jelen. A Pénzcentrumnak azonban a távol maradók is elmondták, mire számíthatnak a vásárlóik.
Nemrég számoltunk be a Pékszövetség előrejelzéséről, amely szerint, termékcsoportonként ugyan változó, de 10-30 százalék közötti áremelésre számíthatnak a fogyasztók februártól. A szövetség a lépést több együtthatóval indokolta: egyrészt ágazati szintű, átfogó áremelésre évek óta nem volt példa Magyarországon; másrészt a kötelező minimálbér-emelés terheit többnyire csak áremeléssel tudják kigazdálkodni az idei évtől az érintett vállalkozások.
A helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy az elmúlt bő két hétben tovább bonyolódott a történet. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a minap például megbeszélést szervezett a sütőipar szereplői számára. Szilágyi Péter, a Magyar Pékszövetség tanácsadója a megbeszélésen kifejtette:
A tanácsadó emellett arra is felhívta a figyelmet, hogy a sütőipar az egyik leginkább kézimunka-igényes szakágazat, ezért a munkaerő költségének változásai az átlagnál érzékenyebben érintik a sütőipari vállalkozásokat. Ezért mindenképp szeretnék elérni, hogy legalább a munkaerőköltség növekedését érvényesíteni tudják az áraikban.
KATT! Az áruházláncok legütősebb akciói az 5. héten
A tárgyaláson részt vett Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára is. Az állami tisztségviselő szorgalmazta a sütőipar helyzetének mielőbbi rendezését, jelezve, hogy ellenkező esetben nőhet a szürkegazdaság aránya az ágazatban, vagy pedig a termékek minőségének romlásával kell számolniuk a fogyasztóknak.
Habár Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke eredményesnek ítélte a találkozót, fontos kiemelni, hogy az egyeztetésen - hiába hívták meg valamennyi hazai szereplőt - csak a CBA, a Coop, és a Tesco képviseltette magát. A résztvevő áruházláncok viszont jelezték, hogy megértik a sütőipari vállalkozások problémáit, és nyitottak a velük való tárgyalásra.
Mivel az egyeztetésen számos lánc sem vett részt, így kapóra jön, hogy a Pénzcentrum korábban felvette a kapcsolatot a távol maradókkal is. Természetesen arra voltunk kíváncsiak, mi várható náluk, hogyan alakul majd a pékáruk ára. Alábbiakban korábban megjelent cikkünkből idézünk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- reagálta megkeresésünkre a Spar Magyarország.
- közölte sejtelmesen az ALDI Magyarország.
KATT! Az áruházláncok legdurvább akciói az 5. hét
- fűzte szűkszavúan a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.
- kommentálta korábban a Pékszövetség év eleji prognózisát a Tesco kommunikációs osztálya.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








