Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
Ugyan az októberi infláció csupán 1 százalékos volt, a boltok polcain azonban érezhetően többet kell fizetni egyes élelmiszerekért.
A fogyasztói árak 2016. októberében átlagosan 1 százalékkal magasabbak voltak, mint egy évvel korábban. A KSH legfrissebb inflációs jelentéséből kitűnik, hogy jelentősebb ármozgás is megindult egyes árucikkek körében. A vásárló természetesen nem az árindexet, hanem az árcédulát nézi a boltban, ezért célszerű néhány termék árát összehasonlítani az egy évvel korábbival - írja a Blokkk.com.
A sertéshús ára januárhoz képest emelkedett, igaz, a felvásárlási ár sokkal nagyobb mértékben, de az 5 százalékos áfakulcs előnye szép lassan olvadozik. A sertéscomb például több mint 8 százalékkal drágább most, mint januárban. A hazai tejárakon még nem látszik a drágulás, amire a termelők (nem alaptalanul) várnak, a sajtért viszont már többet kell fizetni. A benzin árában szépen dolgozik a magyar különadó, emiatt is drágább. A legnagyobb mértékben a fogyasztási főcsoportok közül a szeszes italok, dohányáruk és a szolgáltatások drágultak. A járműüzemanyagokért 1,6 százalékkal többet kellett fizetni a tavaly októberinél, ezzel a két éve tartó árcsökkenés megszakadt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








