12 °C Budapest
Újabb magyar banknál jön a mobilfizetés

Újabb magyar banknál jön a mobilfizetés

2016. szeptember 27. 10:00

Már csak hónapok kérdése és egy újabb magyar banknál is használhatjuk majd a mobilfizetési lehetőséget, a közeljövőben pedig még több pénzintézet csatlakozhat - értesült a Pénzcentrum.


A közép-kelet európai régióban élők 60 százaléka már használ fizetési alkalmazásokat, valamint a megkérdezettek túlnyomó többsége (80 százaléka) szívesen fizetne bankkártya helyett okostelefonjával vagy tabletjével - derül ki a Mastercard Impact of Innovation frissen publikált tanulmányából.


Hazánkban már elindult a MasterPass, az úgynevezett digitális pénztárca, aminek segítségével a webáruházakban fizethetünk  egy mobilalkalmazáson keresztül. A rendszer pedig rendkívül megbízható, ugyanis ha így fizetünk, akkor egy biztonságos rendszerben csak egyszer kell regisztrálunk a kártyaadatainkat, és amikor később vásárolni szeretnénk egy webshopban, akkor ott már csak egy PIN-kóddal kell megerősítenünk a fizetési szándékunkat.

De nincs már messze az az idő sem, amikor a legtöbben a telefonjukkal fognak fizetni a boltokban egyetlen érintéssel. Hazánkban egyelőre csak a Gránit Bank kínál olyan megoldást, amelyen keresztül már most is fizethetünk a boltokban az okostelefonunkkal, és még NFC alapú SIM kártya sem kell hozzá, de ehhez hamarosan újabb és újabb pénzintézetek csatlakozhatnak.

Van olyan bank, amelyiknél hónapokon belül jöhet az NFC-s fizetési megoldás

- válaszolta sejtelmesen a Pénzcentrum megkeresésére, Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Népszerűek a digitális megoldások

Az elmúlt években a Mastercard több olyan projektet is indított Közép-Kelet Európában, amely utat tör az új fizetési platformok felé. Számos mobilfizetési projekt után, mára sikeresen elértünk arra a szintre, ahol nem csak a fizetési rendszer, de maguk a fogyasztók is készen állnak a digitális fizetés új korszakára

- mondta Brian Morris, a Mastercard fizetési innovációkért felelős közép- és kelet európai vezetője, a cég legújabb kutatásának bemutatásakor.

A felmérésből kiderült, hogy hasonlóan más régiókhoz, a közép- és kelet európában élő fogyasztók kezében is szinte állandóan ott van az okostelefon. Az itt élők egy hétköznap átlagosan 4,1 órát eltöltenek ezeknek az eszközöknek a használatával. A magyar átlag egyébként 3,5 óra a legtöbbet azonban az Izraeliek használják az okostelefonjukat, náluk ez a szám már 7 órára rúg.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Az olyan jól ismert funkciókat, mint az emailezés, internetes keresés a válaszadók közel 90 százaléka használja Közép-Kelet Európában. Ezek után a közösségi média, online üzenetküldés és online vásárlás következik a legnépszerűbb digitális szolgáltatások között.

A régiónkban a fogyasztók 80 százaléka elégedett az innováció mennyiségével a közösségi média, az utazás, a vásárlás és a fizetési szolgáltatások területén, de az egészségügy, a közoktatás és a közösségi közlekedés kapcsán a régió minden országában szeretnének több ilyet látni.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a fizetési alkalmazásokon belül a számlafizetésre fókuszáló megoldások (hazánkban például az iCsekk)a legnépszerűbbek. Azokban az országokban, ahol ilyen szolgáltatások elérhetőek, a megkérdezettek 65 százaléka használ is ilyet.

A vásárlás hitelesítését tekintve Európában már szinte mindenhol előnyben részesítenék az ujjlenyomatot a PIN-kóddal szemben, ráadásul a magyarok még lelkesebbek az új technológia iránt, a válaszadók 40 százaléka használná ezt a megoldást a PIN-nel (31 százalék) helyett.

Ezek után nem is meglepő, hogy a magyarok nagyobb arányban (70 száazlék) is bíznak a biometrikus hitelesítésben, mint a régiós átlag (61 százalék).

NEKED AJÁNLJUK
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?