Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Az 5 főnél kevesebb alkalmazottat foglalkoztató kereskedelmi vállalkozásoknál ezreket bocsátottak el 2015-ben - írja a blokkk.com.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2015-ben a kereskedelem egészében (tehát a bolti, áruházi kiskereskedelemben, a gépjármű kereskedelemben, továbbá a nagykereskedelemben, ahol a boltosokat, vendéglősöket szolgálják ki) csökkent a foglalkoztatottak száma. Tavaly ugyanis 539 ezer fő volt a foglalkoztatottak száma, ami magában foglalja az alkalmazottak mellett a vállalkozások tulajdonosait, az egyéni vállalkozókat, illetve a segítő családtagokat is. 2014-ben viszont ez a létszám 9 ezerrel nagyobb, 548 ezer fő volt.A KSH egy másik mutatója szerint viszont az alkalmazásban állók száma (akik a munkajogi előírások alapján bérért dolgoznak havonta legalább 60 órát) nőtt 2015-ben az előző évhez képest, 342 ezer főre, ami 10 ezerrel több, mint egy évvel korábban (ebben szerepet játszhatott nyilván az online kassza is, ami nem csak a bevételi, hanem az alkalmazotti létszámot is felfelé tolta). Az alkalmazotti létszám viszont csak a legalább 5 fő alkalmazottat foglalkoztató vállalkozásokra terjed ki, az 1-4 főt foglalkoztatókra nem.
Más adatok szerint, melyben viszont az összes alkalmazott létszáma benne van, függetlenül attól, hogy a vállalkozás 5-nél több, vagy kevesebb alkalmazottat foglalkoztat, 2015-ben az alkalmazottak száma 460 ezer fő volt a teljes kereskedelemben, ami 2014-hez képest nagyságrendjét tekintve nem változott.
Az előbbi két alkalmazotti létszámadat összevetése viszont azt mutatja, hogy ha az összalkalmazotti létszám nem változott egy év alatt, de ezen belül a négy fősnél nagyobb vállalkozásoknál nőtt, akkor viszont a kisebb kereskedőknél csökkennie kellett. A statisztikai módszertan bővebb kifejtése nélkül megállapítható, hogy
Az alkalmazotti létszám csökkentését a kisboltosoknál alátámasztja, hogy 2015. első félévében 2300-al csökkent a kiskereskedelmi értékesítőhelyek száma, ráadásul megszűnt az éjszakai nyitva tartás lehetősége is a gyakorlatban (a 200 négyzetméternél kisebb boltos ugyan nyitva lehet este 22 óra és hajnal fél öt között is, csak éppen alkalmazott nem állhat a pult mögött). A boltzár bevezetése előtt sok kis üzlet nyitva tartott éjszaka is, alkalmazottat állítva a pult mögé.
A kiskereskedelmi vállalkozások száma is csökkent. A boltosok nagyobb részét a kisboltok adják, a KSH adatai szerint a 142 ezer értékesítőhely közül 76 ezer olyan, ahol a tulajdonos vállalkozónak egy boltja van. A 2-5 boltos vállalkozások száma 48 ezer, így csak ebben a két körben kétezerrel csökkent a boltszám 2015. első félévében (a kétezer-háromszázas visszaesésen belül).
A KSH felmérései szerint a kereskedelemben csekély a segítő családtagok száma, 2015-ben minden ágazatot egybevéve 11 ezer fő volt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A túlóraszám nőtt 2015-ben, 4,9 millió óra volt a kiskereskedelemben, mintegy 10 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Mennyit ér a vasárnapi pótlék?
Változott a pótlékszabályok rendje, ugyanis a régi 50 százalékot 100 százalékra emelték a boltzár bevezetésével. Így a szabadon választható 5 vasárnapon, ha kinyit a boltos, mélyebben kell a zsebébe nyúlnia.
A kereskedelem egészében (a legalább öt főt foglalkoztatóknál) 2015 januárjában 223 ezer forint volt a bruttó átlagkereset, decemberben viszont már 245 ezer forint, a növekedés közel 10 százalékos, 22 ezer forint.
A bolti, áruházi kiskereskedelemben (itt már van adat a kiskereskedelemről) ugyanakkor 2015-ben a fizikai munkát végző alkalmazottak bruttó átlagkeresete januárban 145 ezer forint volt, decemberben pedig 157 ezer forint. Itt a különbség 12 ezer forint havonta, ami az átlagot tekintve több is, mint 2015. elején, a boltzár bevezetése előtt havi három vasárnapi munkáért kapott 10 ezer forint vasárnapi pótlék összege.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








