"Az elmúlt napokban szokatlanul magas, szökőárszerű terhelés érte a FoxPost rendszerét" - nyilatkozta a cég.
Hihetetlen módszerekkel veszik rá a boltok a vásárlókat, hogy még többet költsenek náluk. Bár egyszerű pszichológia az egész, tökéletesen működik, hatalmas pluszbevételt hozva az áruházaknak. Az sem véletlen például, hogy az áruházak többsége olyan, mint egy labirintus.
Szinte mindenkivel előfordult már, hogy csak egy-két dolgot szeretett volna vásárolni, aztán mire a kasszához ért, már tele volt a kosár felesleges dolgokkal. Ez nem véletlen, csupán azt mutatja, hogy a szupermarketek és bevásárlóközpontok által alkalmazott trükkök a legtöbb vásárlónál tökéletesen működnek. A Pénzcentrum korábban már összegyűjtötte, milyen módszerekkel befolyásolják a boltok a vásárlókat, most ezek közül veszünk egyet részletesebben is górcső alá. Az elrendezésben rejlik a hatalmas bevétel
A termékelrendezés az egyik legalapvetőbb, és legbiztosabb módszer, ami miatt garantáltan még többet vásárolnak a fogyasztók, óriási bevételt generálva a boltoknak. Bár az alábbi videó az amerikai és angol szupermarketek termékelrendezési trükkjeit írja le, hazánkban is hasonló módszerekkel érik el, hogy a fogyasztók még többet költsenek.
Mi a titok?
A boltok az egész világon pszichológián alapuló technikákkal trükköznek, de országonként lehetnek eltérések abban, hogy milyen módszereket, és hogyan alkalmaznak.
Az Egyesült Államokban például a vásárlók az óramutató járásával ellentétesen mennek végig az áruházon, míg az Egyesült Királyságban az óramutató járásával megegyező irányban. A kutatók úgy vélik, hogy ennek köze lehet az egyes országok vezetési szokásaihoz, hiszen a britek például a bal oldalon vezetnek, míg a kormány a jobb oldalon van az autókban.
Emiatt Angliában a szupermarketeknél a bejárat a bal, a pénztárak a jobb oldalon vannak, míg az USA-ban ez fordítva van, a bejárat a jobb oldalon van, míg a pénztárak a bal oldalon találhatóak. Ha a kutatók fejtegetéséből indulunk ki, valószínűleg az itthoni áruházláncoknál is a tengerentúli módszert alkalmazzák a szupermarketek.
Vajon miért van olyan messze a tej és a tojás?
A szupermarketek amellett, hogy időről-időre átrendezik a polcokat, gondosan ügyelnek arra is, hogy a népszerű alapélelmiszerek (mint például a tej, a hús, vagy a tojás) messze legyenek egymástól elhelyezve. Ennek csupán az az oka, hogy ha nem tudjuk, mit hol keressünk, többet járkálunk a boltban, több időt töltünk el, és nagy valószínűséggel többet is vásárolunk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Rafinált polcrendezés
A drágább termékek szemmagasságban való elhelyezése, és a polcrendezés is hatalmas szerepet játszik az üzletpolitikában. Nem véletlen, hogy
Azokat a márkásabb és drágább termékeket, amiket leginkább szeretnének eladni az üzletek, szemmagasságba helyezik el a polcokon, így elsőnek azon akad meg a fogyasztók szeme. Érdemes az alsóbb polcokat is szemügyre venni, ugyanis az olcsóbb, de minőségében hasonló termékek ott vannak "elrejtve".
A gyerekekre is gondoltak természetesen, az édességek és játékok polcainál okkal kerülnek lejjebb a drágább termékek. Az egészségesebb árucikkeket a polcok tetejére "száműzik", ugyanis aki ezeket keresi, általában tudatosabb fogyasztó, és tisztában van azzal, milyen terméket keres.
Végül pedig azokat az árucikkeket, amiket a boltok kiárusítanak, vagy nagyobb arányban szeretnének eladni, a sorok legszélére teszik, a legtöbben ugyanis erre mennek a vásárlás során.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Karácsony Gergely: számomra lehetőség, hogy megváltozott a választási rendszer
- Új szabályozást vezet be az EU a pazarlás ellen, mégpedig a javítást
- Itt a tizenharmadik: óriási újításokkal indul a Budapest Park újabb szezonja
- Óriási doppingbotrány Kínában, Kapás Boglárka utólag újabb olimpiai érmet kaphat?
- Kiderült, pontosan hol temették el Platónt
- A pénzügyminiszter 12 pontja felrobbanthatja a német kormánykoalíciót