Sztárparádét hozott a BrandFestival (x)

Pénzcentrum
2015. november 4. 11:34

A rendezvény erős nemzetközi felhozatallal bírt.

A világ egyik legismertebb márkastratégiai tanácsadója, Thomas Gad is előadott az idei BrandFestival-on. A rendezvény erős nemzetközi felhozatallal bírt, hiszen az előadók között olyan közismert egyéniségeket köszönthettünk, mint Atanas Rajkov, a Viber regionális vezetője, Nina Oswald, az Interbrand Közép-Kelet Európai igazgatója, Stephane Printz, a Nugg.ad Germany üzletfejlesztési vezetője és Melina Ex, a Fetch Germany country managere. A kétnapos BrandFestival konferencia minden eddiginél erősebb szakmai programmal és előadói gárdával átfogó képet rajzolt a márkalojalitás meghatározó trendjeiről. Az idei szellemi dzsemborira 572-en jöttetek el, 1144 lábon.

Évről-évre a nemzetközi szinten jegyzett "sztárelőadók" társaságában közös szellemi játékra hívja a BrandFestival a marketing- és kommunikációs területek érintettjeit.

Az idei kétnapos esemény előadója volt Thomas Gad is, aki a világ egyik legismertebb márkastratégiai tanácsadója. Thomas a márkaépítés jövőjét tárta elénk. Olyan közismert vállalatoknak ad tanácsot, mint a BMW, az Airbus, a Deutsche Bank, a Spotify, a Virgin, a Scandinavian Airlines, a Breitling, a Nestlé, a Microsoft. Az általa megalkotott "4D-Branding" márkamodellt a világ vezető vállalatai és reklámügynökségei használják. Segítségével tudatosabbá tehető az a körfolyamat, amely során a célközönség kapcso¬latba kerül a márkával. Thomas Gad számos bestsellert is publikált. Ilyen például a Richard Branson előszavával megjelent 4D-Branding, a "Managing Brand Me - Leadership Branding" és a "Beyond Branding" című művek. A konferenciával egy időben jelent meg legújabb könyve, mely az előadásának címe is volt egyben: "Surprise, Surprise - the Number One Strategy to a Successful Brand" címmel. Előadásában kiemelte "A tudatos branding a mai üzleti világban a versenyelőny kialakításának egyik legfőbb eleme, miként a humántőke, úgy az immateriális javak (márka) is forgalom- és profitnövelő tényezővé nőtték ki magukat. Szerinte a branding felfogható az alábbi tényezők szintéziseként: pozícionálás, stratégiai megalapozottág, történetmesélés, design, ár, tartalmi és vizuális koherencia, ügyfelekkel való kapcsolattartás." - emelte ki Thomas Gad az előadásában.

Több ezer márka. Több millió fogyasztói vélemény. Ez képezi a világ 27 országában, 33 irodával rendelkező Interbrand "Best Global Brands" rangsorát. Nina Oswald, a cég régiós igazgatója vázolta a BrandFestival-on a sikeres márkák növekedésének hátterében álló tényezőket. Szerinte a kutatócég felmérésének segítségével a márkatulajdonosok képet kapnak a márkájuk iparági versenypozíciójáról. Elmondta, hogy jelenleg a Fogyasztó (Age of You) korszaka - a vásárló és a személyre szabott márkaélmény - áll a globális márkák kommunikációs tevékenységének középpontjában. Az Interbrand TOP 100-as listája szerint a világ jelenleg legértékesebb márkája az Apple. Értéke 170 milliárd dollár, a növekedési potenciálja sem akármi - 43%-kal ér többet, mint az előző évben. Viszont nem annyira egyértelmű ez, mivel 10 éve még a top10-ben sem volt benne. És az Apple-nek gigantikus reklámkampányai sincsenek. Jelenlegi márkaértéke nagyobb, mint Magyarország 2014-es GDP-je. Vannak azonban nagy mínuszt produkálóak is a listán és új belépők: PayPal (4,2mrd $), Mini (4,2mrd $), Möet Chandon (4,1mrd $), Lenovo (4,1mrd $) mind új belépő.

Atanasz Rajkov, a 600 millió egyedi felhasználót számláló Viber közép-kelet-európai igazgatójaként a közkedvelt üzenetküldő alkalmazás marketing- és tartalomfejlesztési stratégiáját tárta elénk. A Viber számára a közép- és kelet-európai térség a vállalat három legnagyobb globális régiója közé tartozik. Rajkov feladata, hogy a Viber eddigi sikerére építve vezesse a vállalat és az alkalmazás további növekedését Közép-Kelet-Európában, elsőként Bulgáriában, Görögországban, Szerbiában és Magyarországon. "Kiemelkedő növekedést értünk el Közép- és Kelet-Európában, így a helyi igényeknek megfelelő marketing- és tartalomstratégiával tovább kívánjuk növelni a régió sokmillió Véber-felhasználójának táborát. A fogyasztói elköteleződés növelése érdekében pedig folyamatosan új szórakoztató funkciókat kínálunk felhasználóinknak. Célunk olyan tartalom-partnerekkel dolgozni, akik a leginkább relevánsak a helyi célközönségek számára." - mondta Atanasz Rajkov, a Viber közép-kelet-európai igazgatója.

Stephane Printz, a Nugg.ad Germany-t képviselte. A nugg.ad Az ügynökség ötvözi az innovatív márkafejlesztést, adatmenedzsmentet, célcsoport-specifikus - digitális display, video és mobil - reklámok kivitelezését. A cég olyan ismert márkákat tudhat az ügyfelei között, mint a Chevrolet, Toyota, L’oreal, adidas, Wrigley, Burger King, Peugeot, Kodak, Knorr, Danone, Renault. A nugg.ad számos ismert márkát vitt már sikerre a megoldásai révén. Előadásában bemutatta, hogy a Toyota esetében a Zenith Optimedia-val együttműködésben szerettek volna a hybrid autók néhány márka-attribútumán, úgymint az ismertség, affinitás és a vásárlási hajlandóság terén előre lépni. Ennek érdekében 4 hetes videós kampányt futtattak két különböző célcsoportnak. Az egyiknek mutatott hirdetést a nugg.ad rendszerén keresztül optimalizálták, s tették ezáltal hatékonyabbá a célcsoport-elérést. Az eredmény több, mint meglepő, hiszen mindhárom KPI esetében a nugg.ad rendszerén keresztül optimalizált elérések produkálták a legjobb adatokat.

Melina Ex, a Fecth Germany cégtől a mobilkommunikációban rejlő kereskedelmi lehetőséget és a legújabb kreatív trendeket vázolta.

Megrögzött konferenciaturisták vallják, hogy a konferenciák legfontosabb területét általában az előadótermek előtti folyosók informális információs csatornái jelentik. Az idei BrandFestival azonban egyformán jelentette a nemzetközi- és hazai marketing ágazat különböző szeletével kapcsolatos tudástőke megszerzésének izgalmas kalandját, az informális együttlét lehetőségét, és a találkozás örömét.

(x)

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm