Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 5,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Elsősorban a nem-élelmiszer jellegű kiskereskedelem bővül dinamikusan, és meglehet, egy másik helyen már a vasárnapi boltzár hatását tapasztaljuk.
Az előzetes adatközléskor csak három részterületre látunk rá. Ebből az üzemanyag-kiskereskedelem 5,6 százalékos dinamikája kilenc havi mélypontot jelent - észrevehető a kapcsolat az üzemanyagárak drágulásával.Figyelemre méltó viszont, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem dinamikája látványosan esik vissza. Ez a kör valójában az "élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes" kereskedelmet jelenti.
Ez két okra vezethető vissza:
- Az egyik, hogy az ebbe a körbe tartozó boltok viszonylag hamar bevezették az online pénztárgépet, így a fehéredési hatás lassan eltűnhet az éves indexekből.
- A másik ok, hogy ez a kör magába foglalja a hipermarketek is, amelyek tipikus célpontjai voltak a vasárnapi bevásárlóknak.
A KSH egyébként az "élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes" kiskereskedelmet két kategóriába sorolja. Az egyik az "élelmiszer, ital, dohányáru", a másik pedig az "élelmiszer jellegű vegyes" költés. Ez utóbbiba tartozhatnak a hipermarketek, vagyis itt kellene a nagyobb lendületvesztést látnunk. Ezt majd csak a részletes adatok megjelenésekor ellenőrizhetjük, de mindenesetre már az áprilisi adatok láttán is tapasztaltuk ezt a hatást, ezért egyre inkább körvonalazódik, kik a vasárnapi boltzár vesztesei.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját
- Tanúskodni hívták Joe Bident
- Újfajta, félelmetes fegyvert tesztelhet élesben Oroszország
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás