20 °C Budapest
Ami drága, azt nem a neten vesszük meg

Ami drága, azt nem a neten vesszük meg

Pénzcentrum
2014. augusztus 3. 10:02

Évről-évre többet vásárolunk a neten. A felmérések szerint az online boltok forgalma tavaly már elérte a 217 milliárd forintot. Az biztos, hogy drága termék nem fogy online.

Egyelőre csak 3 százalék az online csatornák aránya a hazai kiskereskedelemben, szemben az ausztriai 9 százalékkal. A bővülés azonban évek óta meghaladja a hagyományos boltok forgalom-növekedését, és ez a trend a jövőben is kitart. A cseh vagy román vásárlókhoz képest a magyarok inkább informálódnak, mintsem költenek a világhálón.

Az internetes értékesítés nem is annyira olcsó, mint azt sokan elsőre gondolják, a boltok szerepe pedig nem csökken, csak új formát ölt - többek között ez derült ki a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó által szervezett e-kereskedelem témájú panelbeszélgetésen. Az eNET felmérése szerint az online boltok forgalma 2009-ben még csak 100 milliárd forint volt, 2013-ban viszont már elérte a 217 milliárdot. Ez nemzetközi összehasonlításban azonban még mindig alacsony érték, és a teljes kiskereskedelmi forgalmon belül is mindössze 3 százalékot jelent.

Európában a többcsatornás értékesítésé a jövő: a kereskedők túlnyomó többsége (90%) nem tervezi a fizikai bolthálózat csökkentését az online térnyerése miatt - áll a CBRE Physical Store in the Digital World ("Valódi bolt a digitális világban") című felmérésben.

Nincs külön on- és offline

Starcz Ákos, a Libri-Shopline vezérigazgatója szerint "nincs külön online és offline, hanem csak kiskereskedelem" - erre kell stratégiát építeni. Rámutatott, hogy bár fontos a közösségi média, de nem szabad túlértékelni annak szerepét, ahogy az üzletre szabott applikációk is fölöslegesnek tűnnek egy nem FMCG (élelmiszer, vegyi árú) jellegű cég esetében. A Libri-Shopline tudatos döntése a bevásárló-központi jelenlét erősítése és az utcai bolthálózat leépítése, a cél a prémium-hálózat bővítése és fenntartása.

"Egyre kevésbé hatékony és egyre drágább a közösségi média, ezért érdemes az ott toborzott ügyfélkörre építve saját elektronikus csatornát létrehozni" ‒ mondta el Tamás Gábor, az iStyle Magyarország ügyvezetője, aki szerint minél magasabban pozícionált és drágább egy termék, annál kisebb szerepe van az online értékesítésnek, de a kiegészítők és a kényelmi funkciók piacán verhetetlen ez a csatorna. Míg a például a cseh és a román piacon az üzletek látogatószáma jelentősen csökken, addig a hazai piacon még komoly növekedési lehetőségek vannak.

6 + 1 tipp a biztonságos online vásárláshoz

1. Keressük azokat a weboldalakat, amelyek https://-sel kezdődnek (‘s' jelentése "secure", azaz biztonságos), és amelyek címe után egy lakat ikon is található.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

2. Vásároljunk megfontoltan. Hagyatkozzunk a családok és barátok, valamint kereskedelmi szervezetek ajánlásaira és visszajelzéseire az online kereskedővel kapcsolatban. Ne vásároljunk drága termékeket vagy szolgáltatásokat olyan vállalattól, amelyet nem ismerünk.

3. A készpénzfelvételnél, ill. vásárlásnál használt PIN kódot SOHA ne adjuk meg internetes vásárlás esetén!

4. Olvassuk el a cég adatvédelmi politikáját. Itt minden információt megtalálunk a cég döntéseire vonatkozóan, amelyekkel az adataink biztonságáért felel, valamint az adatgyűjtésre, adathasználatra és azok harmadik félhez való továbbítására vonatkozó elveit is.

5. Őrizzük meg, ha szükséges, nyomtassuk ki az internetes vásárlás visszaigazolását, adatait. Figyeljük, hogy a megrendelt árucikk valóban megérkezik-e a jelzett határidőn belül, ha nem, lépjünk kapcsolatba az internetes kereskedővel.

6. Ellenőrizzük a banki kimutatásainkat, amelyekben szerepelnek az online tranzakciók is, így láthatjuk, ha minden rendben volt a vásárlás során.

+1 . Igényeljünk SMS-szolgáltatást bankunktól, hogy a számlán történt változásokról azonnal értesüljünk.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 13. vasárnap
Antal, Anett
23. hét
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. június 12. 19:20