"Az elmúlt napokban szokatlanul magas, szökőárszerű terhelés érte a FoxPost rendszerét" - nyilatkozta a cég.
Nem tetszik a pulcsi. Visszavihetem három napon belül? Tévhit. Tehát ha nincs baja a terméknek, a boltos nem köteles azt kicserélni, visszavenni.
Magyarországon az egyik leggyakoribb fogyasztói/vásárlói tévhitet a 72 órás pénzvisszafizetési garancia jelenti - hívta fel a figyelmet nemrég blogjában a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Sokan emlékeznek még arra a régi szabályozásra, mely 1997-ig volt hatályban, és kimondta, hogy a vásárlástól számított nyolc napon belül a fogyasztó kívánságára a kereskedő az üzletében vásárolt árut minőségi kifogás nélkül is köteles kicserélni, amennyiben az áru hibátlan és azt a fogyasztó még nem használta.
A szabályozás 17 éve nincs hatályban, de a köztudatban még igen élénken él ez a rendelkezés.
A kereskedő napjainkban nem köteles arra, hogy akár 8, akár 3 napon belül minőségi hiba hiányában üzletében visszavegye, illetve kicserélje a terméket.
Tehát ha nincs baja a terméknek, a boltos nem köteles azt kicserélni, visszavenni.
De akkor hogy van pontosan a szabályozás?
Természetesen létezik a jótállásos termékekkel kapcsolatos hasonló szabályozás, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szól.
E szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kötelező jótállás alá eső termékekkel (általánosságban 10 ezer forint vételár feletti bútorok, órák, hangszerek, írógépek, számológépek, számítógépek, távcsövek, pendrive, fényképezőgép, rádió, porszívó, mosógép stb.) kapcsolatban a kereskedőnek - mérlegelés nélkül - kötelessége a cserét elvégezni, ha a termék három munkanapon belül hibásodik meg és rendeltetésszerűen nem használható.
Ha a termékre a kereskedő önként vállalt jótállást (pl. 10 ezer forint alatti óráknál, pendrive-nál, fényképezőnél), akkor a háromnapos cserekötelezettség nem terheli a kereskedőt.
Természetesen a nem kötelező jótállás alá eső termékeknél is fordulhat elő meghibásodás három munkanapon belül, de akkor a kereskedőnek nem kötelessége feltétel nélkül cserét biztosítania, hanem a szavatossági jogok sorrendjét követve elsősorban javítást, cserét végezhet, másodsorban árleszállítást adhat, végső soron a vásárló a szerződéstől elállhat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az internetes vásárlásoknál többletjog illeti meg a vásárlót. Ez azt jelenti, bizonyos termékkörtől eltekintve (pl. hírlap, folyóirat, gyorsan romlandó termék) a fogyasztó a terméket legkésőbb az átvételétől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélkül visszaküldheti a kereskedőnek, attól függetlenül, hogy a termék minőségi hibás-e vagy sem.
A webshopoknál nagy változások jönnek
Nyugodtabban vásárolhatunk a neten, sőt, talán sokkal többen nyitnak majd az online vásárlás felé - talán ezek lehetnek a legnagyobb előnyei annak, hogy nemrég újraszabályozták a fogyasztók és a vállalkozások közötti szerződések részleteit. A Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet 2014. június 13-án lép hatályba.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) a közelmúltban arról számolt be, hogy az új szabályozás egyrészt egységesíti az üzleten kívüli, illetve a távollévők között kötött fogyasztói szerződésekre vonatkozó szabályokat, másrészt javítja a fogyasztók védelmét az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések és a távértékesítés esetén, beleértve az online ügyleteket is.
A kormányrendelet az üzleten kívüli és a távollévők közötti szerződések esetében a fogyasztót jelenleg is megillető indokolás nélküli elállási jog érvényesítésére kiszabott jelenlegi 8 munkanapos határidőt 14 napra növeli. Tehát hamarosan a jelenlegi 8 helyett 14 nap áll a vásárlók rendelkezésére, hogy elállhassanak a szerződéstől. További újdonság, hogy ha a kereskedő nem tájékoztatja a vásárlót az elállási jogról, az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
A kormányrendelet előírja, hogy a vállalkozás köteles a szerződéskötés előtt a fogyasztót tájékoztatni az őt megillető kellékszavatossági és jótállási jogról olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos legyen e kettő közötti különbség. A jelenlegi hazai gyakorlatban ugyanis sokszor problémát okoz a "garancia" kifejezés elterjedt alkalmazása, amely alatt a vállalkozások esetenként jótállást, máskor kellékszavatosságot értenek, ezzel könnyen félreérthető, nem kellően világos tájékoztatást adnak.
Sőt, a kormányrendelet azt is megtiltja, hogy a vállalkozások a telefonos ügyfélszolgálatot emelt díjas szolgáltatásként nyújtsák.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke