A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Első hallásra talán meglepőnek hangzik, de - a számok szerint - dübörög Magyarországon a közvetlen (direkt) értékesítés: félmillióan egészítik ki ezzel a fizetésüket, sokan hiteleiket törlesztik a tanácsadásból.
Európában 11 millió, világszerte 90 millió ember foglalkozik közvetlen értékesítéssel, ez azt jelenti, hogy a megtermelt forgalom 170 milliárd dollár volt világszerte. Magyarországon a direkt értékesítés 50 milliárd forintos forgalmat generál éves szinten, ezt 200 cég eredménye összegzi - mondta el egy keddi sajtó-háttérbeszélgetésen Tánczos Edit, a Közvetlen Értékesítők Szövetségének főtitkára.
Magyarországon 13 tagcégnél közel félmillió ember dolgozik közvetlen értékesítőként, 73 százalékuk nő - ez a szám mintegy 10 százalékkal alacsonyabb, mint az európai átlag. A férfiak inkább háztartási eszközökrt, egészségmegőrzési cikkeket értékesítenek. A 13 legnagyobb piaci szereplőnél több mint 2 ezer ember állt teljes foglalkoztatásban. Jellemzően sok vidéki vásárlót érnek el ezek a cégek, olyanokat is, akik jelentős távolságra élnek fizikai boltoktól, drogériáktól, hipermarketektől.
A direkt értékesítéssel foglalkozó családok például hitelt törlesztenek, nyaralásra, vagy a gyerekek oktatására gyűjtenek - mondta el a főtitkár. Az általános magyar gyakorlat szerint a közvetlen értékesítésben magát a tevékenységet el lehet kezdeni vállalkozás nélkül. A vállalkozás alapítása akkor válik szükségessé, ha pénzt szeretnének kivenni belőle. Sokan a meglévő (családi) vállalkozás keretein belül kezdik el az üzleti tevékenységet.
Az is cél, hogy a legálisan működő piaci szereplők megkülönböztessék magukat a piramisjátékoktól: fontos, hogy a piramisjátékkal szemben a legális direkt értékesítés mögött valós termék áll, a belépés ingyenes (vagy nagyon alacsony összegű), az üzletkötő/tanácsadó haszna pedig nem a beszervezésből, hanem az értékesítésből származik.
De mit vásárolunk így?
Míg Európában 36% a kozmetikumok aránya, Magyarországon ez a szám 24%. Hazánkban a forgalmazott termékek több mint fele úgynevezett wellness-termék, azaz vitaminok, táplálékkiegészítők, fogyókúrás szerek.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Radeczky Zoltán, a piac legnagyobb szereplőjének számító Avon ügyvezetője szerint a közvetlen értékesítés egyik csúcs-állama Brazília, ahol csak az Avonnak 1 millió tanácsadója van. Magyarországon a cég éves forgalma 12 milliárdos, értékesítése meghaladja a legnagyobb kozmetikai márkákét. A modell egyfajta mikrohitelezést is jelent, hiszen a vevők egy 30 napos határidővel fizetik ki a megvásárolt terméket.
Az ügyvezető a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, a legnagyobb értékesítők évi több miliós, esetenként több tízmilliós jövedelemre tesznek szert - természetesen ők már teljes munkaidőben foglalkoznak ezzel.
A netes vásárlást is kimaxolják
Az üzleten kívüli értékesítést sem kerüli el az online kereskedelem: az átalakulás egyik legfontosabb eleme, hogy a személyes termékrendelés és az átvétel kiesik a rendszerből, ugyanakkor a Tánczos Edit arra számít, hogy a személyes kapcsolattartás nem csökken.
Az Avon az online vásárlástól minőségjavulást, és piacnövekedést vár (az online vásárolt terméket egy tanácsadó viszi házhoz, így közvetlen kapcsolatba kerülnek a vevővel).
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban