Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
Első hallásra talán meglepőnek hangzik, de - a számok szerint - dübörög Magyarországon a közvetlen (direkt) értékesítés: félmillióan egészítik ki ezzel a fizetésüket, sokan hiteleiket törlesztik a tanácsadásból.
Európában 11 millió, világszerte 90 millió ember foglalkozik közvetlen értékesítéssel, ez azt jelenti, hogy a megtermelt forgalom 170 milliárd dollár volt világszerte. Magyarországon a direkt értékesítés 50 milliárd forintos forgalmat generál éves szinten, ezt 200 cég eredménye összegzi - mondta el egy keddi sajtó-háttérbeszélgetésen Tánczos Edit, a Közvetlen Értékesítők Szövetségének főtitkára.
Magyarországon 13 tagcégnél közel félmillió ember dolgozik közvetlen értékesítőként, 73 százalékuk nő - ez a szám mintegy 10 százalékkal alacsonyabb, mint az európai átlag. A férfiak inkább háztartási eszközökrt, egészségmegőrzési cikkeket értékesítenek. A 13 legnagyobb piaci szereplőnél több mint 2 ezer ember állt teljes foglalkoztatásban. Jellemzően sok vidéki vásárlót érnek el ezek a cégek, olyanokat is, akik jelentős távolságra élnek fizikai boltoktól, drogériáktól, hipermarketektől.
A direkt értékesítéssel foglalkozó családok például hitelt törlesztenek, nyaralásra, vagy a gyerekek oktatására gyűjtenek - mondta el a főtitkár. Az általános magyar gyakorlat szerint a közvetlen értékesítésben magát a tevékenységet el lehet kezdeni vállalkozás nélkül. A vállalkozás alapítása akkor válik szükségessé, ha pénzt szeretnének kivenni belőle. Sokan a meglévő (családi) vállalkozás keretein belül kezdik el az üzleti tevékenységet.
Az is cél, hogy a legálisan működő piaci szereplők megkülönböztessék magukat a piramisjátékoktól: fontos, hogy a piramisjátékkal szemben a legális direkt értékesítés mögött valós termék áll, a belépés ingyenes (vagy nagyon alacsony összegű), az üzletkötő/tanácsadó haszna pedig nem a beszervezésből, hanem az értékesítésből származik.
De mit vásárolunk így?
Míg Európában 36% a kozmetikumok aránya, Magyarországon ez a szám 24%. Hazánkban a forgalmazott termékek több mint fele úgynevezett wellness-termék, azaz vitaminok, táplálékkiegészítők, fogyókúrás szerek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Radeczky Zoltán, a piac legnagyobb szereplőjének számító Avon ügyvezetője szerint a közvetlen értékesítés egyik csúcs-állama Brazília, ahol csak az Avonnak 1 millió tanácsadója van. Magyarországon a cég éves forgalma 12 milliárdos, értékesítése meghaladja a legnagyobb kozmetikai márkákét. A modell egyfajta mikrohitelezést is jelent, hiszen a vevők egy 30 napos határidővel fizetik ki a megvásárolt terméket.
Az ügyvezető a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, a legnagyobb értékesítők évi több miliós, esetenként több tízmilliós jövedelemre tesznek szert - természetesen ők már teljes munkaidőben foglalkoznak ezzel.
A netes vásárlást is kimaxolják
Az üzleten kívüli értékesítést sem kerüli el az online kereskedelem: az átalakulás egyik legfontosabb eleme, hogy a személyes termékrendelés és az átvétel kiesik a rendszerből, ugyanakkor a Tánczos Edit arra számít, hogy a személyes kapcsolattartás nem csökken.
Az Avon az online vásárlástól minőségjavulást, és piacnövekedést vár (az online vásárolt terméket egy tanácsadó viszi házhoz, így közvetlen kapcsolatba kerülnek a vevővel).
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








