Februárban az egyik online szupermarket vásárlóinak több mint háromnegyede választott a saját márkás termékeik közül.
A Gazdasági Vesrenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a Lyoness Hungary Kft.-t és a Lyoness Holding Europe AG-t a fogyasztók megtévesztése miatt - közölte a GVH kedden.
A hivatal megállapította, hogy az érintett cégek a Lyoness rendszer tavaly szeptemberi népszerűsítése során valótlanul állították, hogy a regisztrált tagok minden vásárlást követően, azonnal pénzvisszafizetésben részesülnek.
A GVH vizsgálata szerint a reklámok fő üzenete az volt, hogy a fogyasztó minden vásárlás után azonnal, automatikusan pénzvisszatérítésben részesül, amellyel pénzt takaríthat meg. A reklámok azonban arra nem utaltak, hogy a visszafizetésnek feltételei vannak. Ha ugyanis a vásárlás nem érte el a 75 ezer forintot, kizárólag akkor történt meg a visszafizetés, ha a fogyasztó írásban felmondta a szerződést és írásban kezdeményezte a kifizetést.
A GVH vizsgálta azt is, hogy a tájékoztatásnak megfelelően az úgynevezett Cashback kártya használata minden partnervállalatnál lehetséges-e. A rendelkezésére álló információk alapján nem volt bizonyítható, hogy a reklámok azt a benyomást keltették volna, hogy a Cashbank kártya használata minden partnervállalatnál lehetséges, ezért a hivatal ebben a körben megszüntette az eljárást.
A közlemény szerint a bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte, hogy a reklámokat országos televízió csatornán és rádióban is sugározták, így az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérték. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy korábban már megállapított a vállalkozásnál a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Még idén elérheti a százmilliárdos álomhatárt ez a magyar étrend-kiegészítő gyártó
Lévai Bálintot, a BioTechUSA vezérigazgatóját és társtulajdonosát kérdeztük.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


