Így fizetjük meg az ingyenes készpénzfelvételt? Kinek fog fájni?

Pénzcentrum
2013. december 17. 10:34

A napokban számoltunk be arról, hogy a Citibank több ügyfél bankszámlaszerződését is felmondta, és ajánlott helyette egy másik, jóval drágább számlát. A Pénzcentrum.hu információi szerint nem csak a folyószámlák estek áldozatul a bank "felülvizsgálatának", hanem a hitelkártyák is. Egyik olvasónk eddig kimondottan "jó ügyfélnek" számított, néhány hete emelték meg  hitelkártya-keretét, mára mégis felmondták a szerződését. Annak ellenére, hogy a lehető legkörültekintőbben használta kártyáját és soha nem volt semmilyen hátraléka. Mi lehetett a gond?

Az elmúlt napok egyik érdekes pénzügyi híre volt, hogy aCitibank számos lakossági ügyfele bankszámláját mondja fel, és ajánl helyetette egy nem éppen olcsót. Az Index pénteken arról számolt be, hogy a felmondott számlák között többféle típus is van. Ezek helyett az új "nullaforintos" számlára térhetnek át a Citi ügyfelei, amelyben ugyan több dolog (a készpénzfelvétel, a netbank használata, stb.) valóban ingyenes, ám a számlavezetési díj havonta közel 4 000 forint. Kivéve kétmilliós egyenleg felett, ilyen vastag bankszámlája azonban kevés ügyfélnek van.


Szakértők szerint a tranzakciós illeték emelése, illetve az ingyenes készpénzfelvétel februári bevezetése miatt több banknál is változtatásokra készülnek. A kormány lépései miatt ugyanis egy jelentős szegmens van a bankok ügyfelei között, akiken hónapról hónapra pénzt vesztenek a pénzintézetek.

A Citibankot is megkérdeztük a felmondás okairól, hivatalosan annyit közöltek, hogy ez része a bank szokásos felülvizsgálati gyakorlatának.

Pénzcentrum vélemény
Feltételezhető, hogy a bank próbálja csökkenteni a költségeit, méghozzá azokon az ügyfeleken, akik nem hoznak elég bevételt. Ilyenek lehetnek a régi ingyenes folyószámlacsomaggal rendelkezők, azok a hitelkártya tulajdonosok, akik még a tranzakciós illeték bevezetése előtt kerültek a bankhoz és mindig időben, késedelem nélkül rendezik a tartozásukat.

Ez utóbbi ügyfélkör lehet a leginkább problémás, hiszen rendszeresen használja kártyáját, a tranzakciós illetéket mégsem fizeti meg. A bank régi ügyfeleire ezt jófejségből nem hárította át. Ráadásul a hitelkártyák esetén nincs se kamat, se egyéb díj, ha minden hónapban kifizetik a keletkezett tartozást, csak pontokat gyűjt az ügyfél.

A bank tehát egyszer kifizeti a tranzakciós adót, amihez még jön a vásárlások után járó pontok és még a pénzét is használják. Ezt gyakorlatilag ingyen vagy egy olyan éves díjért, ami nem fedezheti ezeket a költségeket. Mivel se betét, se hitel, se folyószámla oldalon nem hoz annyit az ügyfél, hogy ez megtérüljön, felmondja a szerződést. És talán nem véletlen, hogy pont az ingyenes készpénzfelvétel bevezetése előtt teszi ezt meg.

Ahogy az ingyenes készpénzfelvételről szóló cikkeinkben már többször kifejtettük, véleményünk szerint a díjmentes ATM használatnak (azaz a havi kétszeri ingyenes készpénzfelvételnek) meglesznek a költségei. Ha pedig ezeket a költségeket a bankok nem tudják közvetlenül áthárítani, gyakorlatilag bármilyen más szolgáltatás elkezdhet drágulni vagy - mint jelen esetben - több lehetőség is megszűnhet.


A hitelkártyákat is felmondhatják

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A Pénzcentrum.hu információi szerint nem csak a folyószámlák estek áldozatul a bank "felülvizsgálatának", hanem a hitelkártyák is. Egyik olvasónk eddig kimondottan "jó ügyfélnek" számított, néhány hete emelték meg hitelkártya-keretét, mára mégis felmondták a szerződését. Annak ellenére, hogy a lehető legkörültekintőbben használta kártyáját és soha nem volt semmilyen hátraléka. Mi lehetett a gond? A Citibank azzal magyarázza a lépését, hogy ez része a szokásos ügyfélkör-felülvizsgálatnak.

Olvasónk levele:

Tisztelt Cím!

A Citibank nemcsak a folyószámlákat mondja fel, hanem a hitelkártyát is. Egy hónapja emelték meg a hitelkeretemet -kérésem nélkül-, most pedig felmondták. Csak találgattam, hogy miért, hiszen indokolás nélkül mondák fel.Nem alvó kártya volt, hanem rendszeresen használt. Csak annyi baja lehetett a banknak, hogy mindig időben fizettem, így mindig csak kaptam a pénzt a vásárlások után, és soha nem számíthatott fel díjakat késedelemért. ( és persze a régi tranzakciós illetékmentes időszaki feltételek)
Mindenesetre éredekes, hogy egyik hónapban hitelkeretet emel, a másikban felmondja a szerződést a bank.

Tisztelettel: ****** *****

A Citibank válasza:

Egy-egy esetleges hitelkártya szerződés megszüntetése nem áll kapcsolatban a folyószámla ügyfélkör felülvizsgálatával. Amint utaltunk rá előző állásfoglalásunkban, a hitelkártya ügyfélbázisunkat is, csakúgy mint minden ügyfélszegmensünket folyamatosan felülvizsgáljuk, és ez időnként egyedi esetekben a hitelkártya-szerződés bank általi felmondásához vezethet, a vonatkozó jogszabályok és az ügyfél által aláírt szerződési feltételek betartása mellett.

 

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 7. péntek
Gizella
18. hét
EZT OLVASTAD MÁR?