Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Szinte az összes környező ország vásárlóereje meghaladja Magyarországét - derül ki a legfrissebb adatokból. Európa vásárlóerő tekintetében megosztott, 45-szörös a különbség az egyes országok között - hangzott el a GfK Hungária mai sajtótájékoztatóján.
Egész Európát nézve a legerősebb ország Lichtenstein, a leggyengébb Moldova vásárlóerő tekintetében - mondta el Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója. Magyarország a rangsor utolsó harmadában kapott helyet, egyértelmű a pozícióvesztésünk a kilencvenes évek közepéhez-végéhez képest.

A listán megelőzi hazánkat Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Horvátország, Szlovénia is. Szomszédainkkal összehasonlítva a legszembetűnőbb a különbség Ausztriához képest: az ottani, 20 ezer eurót meghaladó vásárlóerő négyszerese a magyar átlagnak.
Mi a helyzet Magyarországon belül?
A legszegényebb település 67 százalékkal kevesebb egy főre eső elkölthető jövedelemmel rendelkezik, mint a leggazdagabb. Vásárlóerő szempontjából a legerősebb környék a főváros, illetve Nyugat-Magyarország egyes részei, a legszegényebbek a keleti megyékben, illetve Somogyban találhatók.
A megyék toplistája a vásárlóerő szempontjából, és az egy főre eső vásárlóerő, euróban:
Budapest (6 520)
Komárom-Esztergom (5 565)
Fejér (5 484)
Pest (5 228)
Vas (5 197)
Győr-Moson-Sopron (5 162)
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
5 009 euró, azaz mintegy 1,5 millió forint egy főre eső átlagos vásárlóerő Magyarországon. Az átlag felett csak hat megye, iletve Budapest található - mondta el Dörnyei Ottília ügyfélakpcsolati igazgató. A fővárosi kerületek közül egyedül a VIII. kerület található az országos átlag alatt, a megyeszékhelyek is jól teljesítenek.
A 19 magyarországi megyét a fővárossal együtt vizsgálva csupán hat megye vásárlóereje haladja meg az egy főre jutó országos átlagot, amelyet leginkább Veszprém megye reprezentálja, ahol az egy főre jutó elméletileg elkölthető jövedelem átlagosan 5 007 euró. A megyék rangsorát vezető Budapest egy főre jutó 6 520 eurós vásárlóereje 30 százalékkal magasabb, mint a nemzeti átlag, ugyanakkor egy szinten van a balti államok országos átlagával, de érezhetően elmarad a szlovák és a cseh országos 7 500 eurós szinttől.

Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








