Izgalmas kezdeményezés veszi kezdetét a mai napon a fővárosban, mely egyfajta képet adhat arról, hogy mennyire fontos számunkra a becsület. Egy nyugat-dunántúli pénzintézet "becsületkasszákat", vagyis hideg ásványvizet kínáló italautomatákat állít ki Budapest két pontján. Azt, hogy fizet valaki vagy nem, a vásárlók becsületére bízzák. Az akcióból befolyt pénz dupláját jótékonysági célra ajánlják fel.
Nyugat-Dunántúlon, Soprontól egészen Szombathelyig sok helyen találkozhatunk hokedliből, kisasztalból, rajta néhány háztáji terményből és egy pénzgyűjtő befőttesüvegből álló magányos standokkal. A termények csinos kis zacskókba csomagolva, a porták előtt magukra hagyva várják, hogy az arra járó elvegyen egyet és az ellenértéket a befőttesüveg-perselybe tegye. Ezek a becsületkasszák bizony működnek, a termény fogy, a pénz gyűlik. Nem véletlenül általános vélekedés, hogy a nyugat-dunántúli emberek becsületesebbek a magyar átlagnál. Ez vajon tényleg így van, vagy megélhet máshol is egy ilyen kezdeményezés?A nyugat-dunántúli régió egy régi és szinte csak erre a régióra jellemző hagyományát hozza el Budapestre a "hűség városából" a Sopron Bank azzal a céllal, hogy feltegye a kérdést: a fővárosban vajon hogyan él meg a fair-play e szimbóluma? Augusztus utolsó hétfőjétől négy héten át két italautomata képében "reinkarnálódik" Budapesten a Sopron-környéki becsületkassza a fővárosban, az egyik a Bajcsy-Zsiliszky út-József Attila utca sarkán álló irodaház árkádjai alatt, a másik pedig az óbudai Kolosy téren áll majd.
A nagyvárosi italautomata-becsületkassza működése egyszerű: 0,5 literes ásványvizet ad, 50 Ft-ért. Az átlagos automatáktól eltérően azonban, ezen a gépen olyan gombot is találunk, mely fizetés nélkül is kiadja a palackot. Az automata mellett nem áll őr vagy hosztesz, nem figyelik biztonsági kamerák és a gép sem készít fényképet a használókról. Így csakis a vásárló lelkiismeretén múlik, hogy fizet-e a vízért és ezáltal támogatja a Csodalámpa Alapítványt vagy ingyen viszi el a vizet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








