Elképzelhető, hogy a különböző vásárlói hűségprogramokat a jövőben egyetlen okostelefon alkalmazáson keresztül kezeljük majd. Technikailag már a közeljövőben is lehetséges lesz a különböző üzletek vásárló ösztönző programjait egy felületen kezelni, mégis valószínűbb, hogy a különböző hűségprogramok ebben is meg akarják majd őrizni egyediségüket és különállásukat a többiektől - ez a MasterCard friss piaci tanulmányának legfőbb tanulsága.
A megkülönböztetés fontos eszköz a sikerhez, de még számos más szempontot kell mérlegelnie annak, aki sikeres pontgyűjtő, ösztönző programot kíván indítani. Nincs minden kiskereskedelmi szegmensben működő recept. Például, míg a piacvezető élelmiszerláncoknál működik az önálló, saját program, egy kisebb élelmiszerforgalmazó jobban teszi, ha csatlakozik egy több kereskedőt összefogó, országos programhoz.
Bár itt elképzelhető, hogy többet kell "beadni a közösbe", azaz visszaadni a vásárlónak, mégis az ilyen programok népszerűsége a legnagyobb a vásárlók körében, hiszen számos üzletben jelentős kedvezményeket kapnak. Ráadásul az ilyen programok általában egy-egy bank részvételével működnek, ahol a pénzintézetek a bankkártyás fizetés használatát akarják ösztönözni, így a kereskedők kedvezményein túl a bankkártyás vásárlás is hoz némi extra kedvezményt a vásárlónak.
"Néhány kivételtől eltekintve a jövő mindenképpen a széleskörű pontgyűjtést és beváltást lehetővé tevő ösztönző programoké - fogalmaz Szappanos Péter, a MasterCard Advisors tanácsadói üzletágának regionális vezetője - hiszen ezek tudják azt a szintű kedvezményt és kényelmet biztosítani, ami vonzó a fogyasztónak. Nem elhanyagolható az sem, hogy a technológia fejlődésével (chipkártyák, okostelefonok) egyre kifinomultabb elszámoló háttérre van szükség, így az erőforrások egyesítése mindenképpen célszerű a szereplők számára."
A kártyatársaság tanulmánya szerint a mobilképernyő, a mobilon futó alkalmazások elterjedésével, a jelenlegi sokkártyás rendszer fokozatosan módosulhat. A banki részvételű többszereplős hűségprogramoknál a bankkártya egyben a hűségkártya funkciót is ellátja, majd mindez átkerülhet a vásárló mobiltelefonjába, ami NFC technológián és a hagyományosabb, internetes hozzáférésen keresztül lehetővé teszi a fizetést és a pontok gyűjtését is. Míg ma sok esetben az üzletben kihelyezett vitrinből választhatjuk ki hűségünk jutalmát, a jövőben könnyen lehet, hogy a telefon képernyőjének segítségével tehetjük mindezt, személyre szabott ajándékok, kedvezmények közül válogatva.
Hogy mi az, ami a leginkább motiválja a vásárlókat? A tanulmány szerint a hűségprogramok tervezésekor ez az egyik legnehezebb kérdés. Jelenleg is jó néhány olyan program van, melyeken jelentősen lehetne javítani az ügyfélelőnyök rendszerének módosításával.
Mint minden üzleti tranzakcióban itt is igaz, hogy a vásárló akkor hűséges és akkor motivált, ha az, amit költéséért kap számára értéket jelent. Ez lehet érzékelhető árelőny - például egy nagy drogérialánc 10-20 százalékos árengedménye, de lehet egy érzelmileg megkapó ajándék is, például kis piros autók. Van olyan program, ami sikerrel kombinálja az azonnal elérhető és hosszabb távon elérhető ajándékokat, az utóbbiért hosszú hónapok, akár évek hűséges fogyasztói magatartására van szükség - ilyen például jellemzően a repülőjegy.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"A vásárlónak felajánlott jutalom maga a motiváció, ezért ennek kiválasztása a lehető legfontosabb elem a hűségprogram megtervezésekor. Ám az is fontos, hogy kényelmes legyen a pontok beváltása, ne kelljen külön utakat betervezni a jutalom beszerzéséért, tudjanak a vásárlók az akcióról, a pontok kedvezmények rendszere igazságos legyen - aki "jobb ügyfél" az kapjon is több kedvezményt, ajándékot valamilyen kritérium rendszer szerint," - emeli ki a kártyatársaság szakembere.
A jövőbeni trendeket elsősorban az ajándékok személyre szabása alakíthatja. Az elektronikus fizetés, kártyán, telefonon történő pontgyűjtés elterjedésével a kereskedőknek is könnyebb lesz még többet megtudni az adott ügyfél vásárlói szokásairól, és így még tökéletesebben személyre szabni a nekik szóló ajánlatokat.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







