25 °C Budapest

Tudnak még fejlődni a hűségprogramok

2011. augusztus 6. 10:02

Elképzelhető, hogy a különböző vásárlói hűségprogramokat a jövőben egyetlen okostelefon alkalmazáson keresztül kezeljük majd. Technikailag már a közeljövőben is lehetséges lesz a különböző üzletek vásárló ösztönző programjait egy felületen kezelni, mégis valószínűbb, hogy a különböző hűségprogramok ebben is meg akarják majd őrizni egyediségüket és különállásukat a többiektől - ez a MasterCard friss piaci tanulmányának legfőbb tanulsága.

A megkülönböztetés fontos eszköz a sikerhez, de még számos más szempontot kell mérlegelnie annak, aki sikeres pontgyűjtő, ösztönző programot kíván indítani. Nincs minden kiskereskedelmi szegmensben működő recept. Például, míg a piacvezető élelmiszerláncoknál működik az önálló, saját program, egy kisebb élelmiszerforgalmazó jobban teszi, ha csatlakozik egy több kereskedőt összefogó, országos programhoz.

Bár itt elképzelhető, hogy többet kell "beadni a közösbe", azaz visszaadni a vásárlónak, mégis az ilyen programok népszerűsége a legnagyobb a vásárlók körében, hiszen számos üzletben jelentős kedvezményeket kapnak. Ráadásul az ilyen programok általában egy-egy bank részvételével működnek, ahol a pénzintézetek a bankkártyás fizetés használatát akarják ösztönözni, így a kereskedők kedvezményein túl a bankkártyás vásárlás is hoz némi extra kedvezményt a vásárlónak.

"Néhány kivételtől eltekintve a jövő mindenképpen a széleskörű pontgyűjtést és beváltást lehetővé tevő ösztönző programoké - fogalmaz Szappanos Péter, a MasterCard Advisors tanácsadói üzletágának regionális vezetője - hiszen ezek tudják azt a szintű kedvezményt és kényelmet biztosítani, ami vonzó a fogyasztónak. Nem elhanyagolható az sem, hogy a technológia fejlődésével (chipkártyák, okostelefonok) egyre kifinomultabb elszámoló háttérre van szükség, így az erőforrások egyesítése mindenképpen célszerű a szereplők számára."

A kártyatársaság tanulmánya szerint a mobilképernyő, a mobilon futó alkalmazások elterjedésével, a jelenlegi sokkártyás rendszer fokozatosan módosulhat. A banki részvételű többszereplős hűségprogramoknál a bankkártya egyben a hűségkártya funkciót is ellátja, majd mindez átkerülhet a vásárló mobiltelefonjába, ami NFC technológián és a hagyományosabb, internetes hozzáférésen keresztül lehetővé teszi a fizetést és a pontok gyűjtését is. Míg ma sok esetben az üzletben kihelyezett vitrinből választhatjuk ki hűségünk jutalmát, a jövőben könnyen lehet, hogy a telefon képernyőjének segítségével tehetjük mindezt, személyre szabott ajándékok, kedvezmények közül válogatva.

Hogy mi az, ami a leginkább motiválja a vásárlókat? A tanulmány szerint a hűségprogramok tervezésekor ez az egyik legnehezebb kérdés. Jelenleg is jó néhány olyan program van, melyeken jelentősen lehetne javítani az ügyfélelőnyök rendszerének módosításával.

Mint minden üzleti tranzakcióban itt is igaz, hogy a vásárló akkor hűséges és akkor motivált, ha az, amit költéséért kap számára értéket jelent. Ez lehet érzékelhető árelőny - például egy nagy drogérialánc 10-20 százalékos árengedménye, de lehet egy érzelmileg megkapó ajándék is, például kis piros autók. Van olyan program, ami sikerrel kombinálja az azonnal elérhető és hosszabb távon elérhető ajándékokat, az utóbbiért hosszú hónapok, akár évek hűséges fogyasztói magatartására van szükség - ilyen például jellemzően a repülőjegy.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

"A vásárlónak felajánlott jutalom maga a motiváció, ezért ennek kiválasztása a lehető legfontosabb elem a hűségprogram megtervezésekor. Ám az is fontos, hogy kényelmes legyen a pontok beváltása, ne kelljen külön utakat betervezni a jutalom beszerzéséért, tudjanak a vásárlók az akcióról, a pontok kedvezmények rendszere igazságos legyen - aki "jobb ügyfél" az kapjon is több kedvezményt, ajándékot valamilyen kritérium rendszer szerint," - emeli ki a kártyatársaság szakembere.

A jövőbeni trendeket elsősorban az ajándékok személyre szabása alakíthatja. Az elektronikus fizetés, kártyán, telefonon történő pontgyűjtés elterjedésével a kereskedőknek is könnyebb lesz még többet megtudni az adott ügyfél vásárlói szokásairól, és így még tökéletesebben személyre szabni a nekik szóló ajánlatokat.

 

Atyaég! Ilyen luxusnövényeket vesznek otthonaikba most a dúsgazdag magyarok

A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

NAPTÁR
Tovább
2022. május 26. csütörtök
Fülöp, Evelin
21. hét
Május 26.
A régészet napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?