A leégéstől védi bőrünket a naptej, az UV-B sugárzás más káros hatásaitól, mint például a bőrrák már kevésbé. Figyelmeztetett az Országos Környezet-egészségügyi Intézet főigazgató-helyettes főorvosa az Infórádió műsorában.
Ilyen sugárzási szint esetében a szakemberek szerint délelőtt tizenegy és délután három óra között nem tanácsos napozni, a fényvédő krém használata pedig a jelzett időtartamon túl is indokolt.
A hőséghullámok idején általában tiszta az ég, ezért magas az UV-B sugárzás. Éppen ezért 11 és 15 óra között lehetőleg tartózkodjunk árnyékban, kerüljük a tűző napot, mert az érzékeny bőrű emberek 15-17 perc alatt leéghetnek - mondta az InfoRádiónak Páldy Anna, aki hozzátette: aki ebben az időszakban mégis a napon tartózkodik, mindenképpen használjon naptejet.
Az Országos Környezet-egészségügyi Intézet főigazgató-helyettese azonban hangsúlyozta: a naptej használata sem véd meg minket teljesen a napsugárzás káros, rákkeltő hatásától, csak a leégéstől.
A naptejek alkalmazása azonban még mindig jobb, mintha azok nélkül megyünk ki a napra - emelte ki a szakértő, aki azt javasolta, hogy a felnőttek legalább 15 faktoros, a gyerekeknek 30, vagy annál magasabb faktorszámú naptejjel kenjék magukat - fürdés után is, gyakran és vastagon.
Nemcsak a strandon, hanem a városban közlekedve is használni kell a naptejet. Világos, szellős, természetes anyagból készült ruhát hordjunk hőségben, a fejünkre pedig széles karimájú kalapot tegyünk. Hordjunk UV-szűrős napszemüveget is, és figyeljünk a napszemüveg alakjára: fontos, hogy az teljesen eltakarja a szemgödröt, így a szórt fény nem éri a szemünket - sorolta a tanácsokat Páldy Anna.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








