A leégéstől védi bőrünket a naptej, az UV-B sugárzás más káros hatásaitól, mint például a bőrrák már kevésbé. Figyelmeztetett az Országos Környezet-egészségügyi Intézet főigazgató-helyettes főorvosa az Infórádió műsorában.
Ilyen sugárzási szint esetében a szakemberek szerint délelőtt tizenegy és délután három óra között nem tanácsos napozni, a fényvédő krém használata pedig a jelzett időtartamon túl is indokolt.
A hőséghullámok idején általában tiszta az ég, ezért magas az UV-B sugárzás. Éppen ezért 11 és 15 óra között lehetőleg tartózkodjunk árnyékban, kerüljük a tűző napot, mert az érzékeny bőrű emberek 15-17 perc alatt leéghetnek - mondta az InfoRádiónak Páldy Anna, aki hozzátette: aki ebben az időszakban mégis a napon tartózkodik, mindenképpen használjon naptejet.
Az Országos Környezet-egészségügyi Intézet főigazgató-helyettese azonban hangsúlyozta: a naptej használata sem véd meg minket teljesen a napsugárzás káros, rákkeltő hatásától, csak a leégéstől.
A naptejek alkalmazása azonban még mindig jobb, mintha azok nélkül megyünk ki a napra - emelte ki a szakértő, aki azt javasolta, hogy a felnőttek legalább 15 faktoros, a gyerekeknek 30, vagy annál magasabb faktorszámú naptejjel kenjék magukat - fürdés után is, gyakran és vastagon.
Nemcsak a strandon, hanem a városban közlekedve is használni kell a naptejet. Világos, szellős, természetes anyagból készült ruhát hordjunk hőségben, a fejünkre pedig széles karimájú kalapot tegyünk. Hordjunk UV-szűrős napszemüveget is, és figyeljünk a napszemüveg alakjára: fontos, hogy az teljesen eltakarja a szemgödröt, így a szórt fény nem éri a szemünket - sorolta a tanácsokat Páldy Anna.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Ha megáll a belső sáv az M0-son, máris kész a katasztrófa – videó
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal