Mire lehet szükségünk egy igazi kikapcsolódást jelentő nyaraláson? Tengerre és jó időre mindenképp, ezekről azonban nem a pénztárcánk dönt. Ellenben a naptej, gumimatrac, sör és fagyi ára már más kérdés. Lássuk hol kerülnek legtöbbe a nyaralás "kiegészítői".
Tíz európai ország 50 fürdőhelyén került összehasonlításra 48 különböző termék, természetesen főszezonban, hogy ne érhesse meglepetés az utazókat, ha mégis magasabb árakkal találkoznának.
Az összehasonlított termékeket öt kategóriába lehet sorolni: egészségügyi és testápoló szerek (például tusfürdő, fájdalomcsillapító), kommunikációs eszközök és fotó (például elem, internethasználat, digitális fényképezőgép), ételek-italok (pl. fagylalt, cappuccino, sült krumpli), szabadidős kellékek (gumimatrac) valamit ruha és egyéb kiegészítők (pl. Fürdőlepedő, napszemüveg, póló).
Ez alapján a vizsgált 10 ország közül Lengyelország nyerte a "versenyt", ahol az átlag fogyasztói kosár árához képest közel 20 százalékot lehet spórolni. A legdrágább országnak pedig Franciaország számít, ahol akár negyedével is többe kerülnek a nevezett termékek az európai átlagtól.
A felmérés során termékkategóriákként is összehasonlították az árakat, és ezek súlyozásával jött ki az eredmény. A legolcsóbbnak számító Lengyelországban is különösen drágának számít például egy üveg bor (16 euro, hozzávetőleg 3800 forint), vagy egy napilap (1,1 euro, 266 forint), ezzel szemben Spanyolországban a fagyi drágább az átlagnál, gombóconként hozzávetőleg 1,63 euróba (394 forint) kerül.
A magyar turisták körében kedvelt horvát tengerparti városkák közül Rovin árai átlagosnak mondhatóak, ezzel szemben például Dubrovnik már a drága kategóriába tartozik. Viszonylag olcsó terméknek számít a fagyi (1 gombóc 0,81 euro, vagyis 196 forint), ugyanakkor egy óra internetezésért akár 5,6 eurót (1355 forint)is kifizethetünk.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új gomb jön a Gmailben, sokat segít majd
- Van, ahol már pénzért lehet feljelenteni a tilosban parkolókat
- Ezen a sofőrön a szakértők is csak csodálkozni tudtak - videó
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre