Megúszni törött csontok és megfázás nélkül - ezzel a jelszóval indul útra a legtöbb síelő. Azonban a legtöbb bőrrák szakértő egyetért abban, hogy ugyanolyan fontos a védelem a nap káros sugaraitól mint amennyire fontos a jó sífelszerelés, ugyanis a hátizskból kifelejtett naptej hiánya végzetes következményekkel járhat.
Egy londoni klinika szakértője szerint az emberek többsége bele sem gondol abba, hogy milyen fontos a megfelelő védelem síelés közben a nap káros sugarai ellen. Sőt egy tavaly készült felmérés szerint azok akik használnak naptejet, ők is csak a negyedét vagy legjobb esetben is csak a felét a javasolt mennyiségnek. Pedig nem árt vigyázni, mert az erős fényvisszaverődés miatt sokkal könnyebben leég a bőr síelés közben.
Ahhoz, hogy a bőr megfelelő védelemben részesüljön a havas lejtőkön is, legalább 30-as faktorszámú, az UVA és az UVB sugárzás ellen is védő naptejre van szükség. Javaslott két óránként újra krémezni az arcot, nem megfeledkezve a gyerekekről sem. További jótanács a szakértőktől, hogy a naptej faktorszáma mellett titanium-dioxidot valamint cink-dioxidot tartalmazó terméket válasszanak a hosszabb védelem érdekében, nem mellesleg ezek a krémek kozmetikailag sem elhanyagolhatók.
A síelés közben azonban nemcsak a bőr, a szem és a szemhéj is komoly veszélynek van kitéve az UV sugárzás miatt. Ezért gondoskodni kell az UV-szűrős síszemüvegről vagy kontaklencséről is.
Abban az esetben pedig, ha mégis megtörtént a baj, azaz "sikerült" leégni síelés közben, azonnal orvoshoz kell fordulni. Ugyanis bármilyen szokatlan anyajegy vagy folt a bőrön a bőrrák előjele is lehet.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








