A hét közepén rövid napos időszak jöhet, karácsony után viszont a hőmérséklet akár az átlag alá is süllyedhet.
A Pénzcentrum karácsonyi bolt-körképében feltérképezzük a különböző üzleteket, csemegézünk a kínálatból, megnézzük, mi az, ami kelendő, és mi az, amit senki sem akar venni. Megvizsgáljuk a választékot, teszteljük az eladókat, így segítve olvasóinkat az ünnepi vásárlásban. Negyedik alkalommal az Auchan Aquincum Óbuda áruházban néztünk körül.
Helyszín: Óbuda
Üzlet: Auchan Aquincum
Időpont: 2009. december 17, 12.50-13.45
Nem lennénk Auchan-dolgozók manapság: ahogy azt az óbudai áruházban csütörtök délben tapasztaltuk, minden eladó csak pakolt és pakolt. A folyamatos sürgés-forgás azonban sok esetben megnehezítette -a főleg idős, nyugdíjas- vásárlók helyzetét, hiszen előfordult, hogy csak bajosan találtak segíteni képes személyzetet.
A vásárlók többsége kényelmesen nézelődött, a hírlappultnál többen újságot olvastak, a ráérős válogatásban senki sem zavarta őket. A bejártnál található könyvhalmoknál viszont csak kevesen lapozgattak, pedig az idei ünnepi sikerkönyvek mind-mind ott várakoztak a raklapokon. A legnagyobb durranásnak számító Az elveszett jelkép is feltűnt a sarokban.
Online ajándékvásárlás? MA rendeld meg!

A tisztálkodószerek között kapott helyet egy parfümös részleg is, ide a belépés csak kosár, illetve bevásárlókocsi nélkül volt lehetséges. A kihelyezett táblákat azonban kevesen vették figyelembe, ezért többek kosarát a dolgozók vitték ki a pult elé. Az Auchan elképesztő mennyiségű és fajtájú kozmetikai csomaggal készült: krémek, tusfürdők, dezodorok, megannyi illatszer található a polcokon különféle díszcsomagolásban, hasznos, vagy kevésbé hasznos extra ajándékkal.
Sok ilyen díszdoboz raklapokra halmozva várta a vevőket, csakúgy, mint márkás italok, édességek is. A kissé fapados (fa raklapos) megoldás azonban nem feltétlenül zavarta a vásárlóközönséget, pedig sok esetben nehéz volt megtalálni az árcédulát, és előfordult, hogy nem volt egyértelmű a termék fölé kilógatott kiírás sem. Érdemes figyelni például a röviditalokhoz adott ajándékpoharakra, sokszor csak egy van benne, pedig kettőnek tűnik.
A vásárlók körében kimondottan népszerű volt a 175 Ft/kg-os kristálycukor, mondhatnánk, hogy vitték, mint a cukrot. Hasonlóképpen az olcsó tejet, tojást is sok kosárban megtaláltuk. A háziasszonyok pedig lelkesen válogattak az akciós karácsonyi abroszkínálatból, többen szinte rávetették magukat a textilhalmokra.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Külön érdekes, hogy a borok közül a legfeltűnőbben a műanyag flakonos "Borivó" és "Cimbalmos" márkanevű termékeket hirdették. Kiemelt részt kaptak viszont az aszúk és a szamorodnik, és meg kell hagyni, a vásárlók bőszen válogattak is a karácsonykor oly népszerű tokaji nedűk között.
13 óra 3 perckor pedig nem mindennapi izgalmakban volt részünk. Gyakorlatilag szemünk láttára esett szét az élő pontyok tárolására használt akvárium az áruházban. A pult előtt álló vásárlók lába vizes lett, a rendet takarítógépekkel és felmosókkal próbálták helyreállítani. A víz több tíz négyzetméteren terült szét a vevőtérben, és befolyt a hűtők alá is, ahol elektromos vezetékek húzódnak, elosztók és hosszabbítók sorakoztak. Izgalmas jelenet volt, pláne úgy, hogy a vásárlók még hosszú percekig a hatalmas tócsán keresztül próbálták megközelíteni a halaspultot (ahol egyébként egy kiló élő ponty 699 forintba került).
Riadalom! Elöntötte a víz az óbudai Auchant!
Így aztán vitán felül rendkívüli élményekkel távoztunk az óbudai Auchanból, ahol -szigorúan szubjektív értékelésünk alapján- a magyar hipermarketek közül a legcsinosabb pénztárosok dolgoznak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








