33 °C Budapest

Mire készülnek a hipermarketek?! A jövő zenéje

2009. október 22. 05:33

Optikai pultokat nyit áruházaiban a brit Asda hipermarket-lánc. Az óriási forgalmat bonyolító üzletlánc komolyan befolyásolhatja az optikai szaküzletek árait is. A hatalmas erejű, és rengeteg fogyasztót elérő üzletláncok egyre gyakrabban árusítanak profiljuktól merőben eltérő termékeket.

Nagy sajtóvisszhangot kapott a napokban az a hír, hogy 84 brit áruházában létesít szemüvegpultokat az Asda hipermarket-lánc. Az egyik legnagyobb kiskereskedelmi hálózat - aki például Angliában a Tesco egyik legnagyobb konkurenciája is- megfizethető árú szemüvegkereteket és lencséket kínál vásárlóinak.

Az Asda közlése szerint a hagyományos szemüvegkeretek lencsével együtt 50 fontért (14 ezer forint) kaphatóak, míg az elegánsabb, divatosabb, úgynevezett dizájn-keretek 70 fontba (20 ezer forint) kerülnek - szintén szemüveglencsével együtt. Az áruházlánc ráadásul hatalmas kedvezményeket is kínál, például teljesen ingyen tesznek a lencsére tükröződésmentes bevonatot (ezért a szaküzletekben akár 30 fontot is elkérnek).

 

Fotó: your.asda.com


Nik Langrish-Dixon, az Asda optikai üzletágának vezetője úgy nyilatkozott: "alacsony árakat a szaküzletek is kínálnak reklámjaikban, azonban mire fizetésre kerül a sor, mindig jóval többet adunk ki egy szemüvegkeretre, mint amennyit eredetileg szerettünk volna. Célunk, hogy megmutassuk vevőinknek, hogy apróbetűk nélkül is lehet olcsó és jó minőségű szemüveghez jutni."

Az Asda lépése komoly konkurenciát jelenthet a brit optikusok számára, hiszen minden esély megvan arra, hogy a vásárlók jóval többet költsenek ilyen termékekre a mindennapos bevásárlásukkal együtt. Ráadásul a jó eséllyel kialakuló piaci előnyével az üzletlánc hosszú ideig megtarthatja az alacsony árakat.

A benzinkúttól a vonatjegyig

Az elmúlt években egyre több olyan új termékcsoporttal is találkozhattunk a szuper-és hipermarketekben, amelyek nem kapcsolódnak szorosan az áruházláncok profiljához.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Az egyik első ilyen extra-szolgáltatások a saját márkás benzinkutak voltak. Néhány éve hatalmas kampánnyal indultak az áruházak melletti töltőállomások, sokáig jelentősen olcsóbbak voltak, mint a piac többi szereplője. Mára azonban megszokott látvány az Auchan vagy a Metro melletti kis kút, a Tesco pedig bérbeadta kútjait a Shellnek. A jövő ebben a szegmensben is a keménydiszkontoké lehet: az Aldinak már például Ausztriában is vannak benzinkútjai, amelyek olcsó áraikkal igencsak kedveltek az autósok körében.

Egyre fontosabb szolgáltatás az utazásközvetítés. Hazánkban a Lidl és a Tesco is foglalkozik a turizmussal. A Lidl a gyakorlatban nem lett utazási iroda, hanem egy külön cég utazásait értékesíti, méghozzá kimondottan a kispénzű utazókra gondolva, meglehetősen kedvező áron.
A Tesco utazási partnere a TSC Kft., amely a piacon szereplő utazási irodák jelentős részének útajánlatát gyűjti egy csokorba, ily módon kínálva széles választékot -és kedvező árakat- az utazni vágyóknak.

Egyre több helyen (egyelőre elsősorban még Nyugat-Európában) jelenik meg a repülőjegy és koncertjegy-árusítás. Csehországban idén októberben a Lidl-boltokban jelentős kedvezménnyel lehet vonatjegyeket vásárolni, a nemzeti vasúttársaság azonban azt sem zárta ki, hogy a különleges együttműködés akár hosszú távon is működhet.

Az extrák közül a legérdekesebbek az áruházláncok pénzügyi szolgáltatásai. A Sainsbury's és a Tesco bankjai kimondottan kedveltek Nagy-Britanniában, hiszen az áruházláncok neve összekapcsolódik az olcsósággal, így az ügyfelek a pénzügyi szolgáltatásban is ezt várják el. A legfrissebb felmérések szerint azonban az ügyfelek nem járnak jobban ezekkel az áruházi bankokkal, mintha a nevesebb piaci szereplőknél fektetnének be, vagy vennének fel kölcsönt.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Meglepő dolgokat rejt egy kamasz naplója 2024-ben: less bele, a te gyereked is érintett!

Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.

NAPTÁR
Tovább
2024. június 21. péntek
Alajos, Leila
25. hét
Június 21.
A zene ünnepe
Június 21.
Jóga világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Felújítási támogatás - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető lakásfelújítási támogatásról.
Most nem