Egyre gyorsabb ütemben hódítja meg a hazai vizes élőhelyeket a nagyvirágú tóalma, egy Amerikából származó inváziós növényfaj, amely komoly ökológiai és gazdasági károkat okozhat.
20 évvel az olajipari vállalat tankhajójának katasztrófája után a bíróság végül meghozta a döntést: 507 millió dollár kártérítést fizethet az Exxon!
1989. március 24-én Alaszka partjainál zátonyra futott az Exxon Valdez tankhajó, s a kiömlött 11 millió hordó nyersolaj ökológiai katasztrófát okozott. Közvetlenül mintegy 100-300 ezer madár esett áldozatul a balesetnek, de védett rozmárok is elpusztultak, és 1400 kilométernyi partszakasz vált szennyezetté.

Az évek óta tartó pereskedések során a vállalatnak már sikerült az eredetileg 5 milliárd dollárban megállapított bírságot először 2,5 milliárdra letornászni, majd tavaly a legfelsőbb bíróság még ezt is túlzottnak ítélte, és 507,5 millióra módosította.
A kártérítés elsősorban annak a többtízezer alaszkai halásznak, őslakosnak és ingatlantulajdonosnak jár, akik a katasztrófa miatt jelentős anyagi kárt szenvedtek. Egyedül a kiömlött olaj eltakarítása ugyanis 2,5 milliárd dollárba került.
Persze a fél milliárd dolláros bírság nem fogja földhöz vágni az olajipari céget, hiszen tavaly, az olajárak zuhanása ellenére is 45,2 milliárd nyereséget könyvelhetett el.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








