Az idegenforgalmi vállalkozások előnyt is kovácsolhatnak a nehéz gazdasági helyzetből, hiszen az ár-érték arányuk igen jó Európában. Emellett az euróval szemben gyenge forint miatt is vonzóbb Magyarország a külföldi turisták számára, ami az éleződő piaci versenyben szintén javítja a pozíciókat - mondta Róna Iván, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója.
Aligha véletlen, hogy az MT Zrt. a beutazó turizmus számára kedvező euró/forint árfolyamra hívja fel a figyelmet több európai uniós országban indított kampányával, amely Münchenben kezdődött, majd Hollandiában és Nagy-Britanniában folytatódott. Róna Iván tájékoztatása szerint az ágazat szereplői az idén - a főváros mellett - a Balatonra összpontosítanak, miután a külföldi vendégéjszakák 20 százaléka köthető a magyar tengerhez és a hazai vendégek 50 százaléka is a tó környékén vakációzik.
Az MT Zrt. előzetes felmérései szerint az idén az utazók 74 százalékát befolyásolja, hogy kevesebb pénz jut a pihenésre, így többen az eddiginél rövidebb, 3-4 napos belföldi utakat választanak majd, de végleg nem mondanak le a pihenésről. Amihez leginkább ragaszkodunk, az a vízpart és a kényeztetés. Az indulás nem volt rossz: húsvét környékén telt ház volt a Balatonnál. A kompok egyetlen nap alatt ötezer gépkocsit és 13 ezer utast szállítottak - mondta Rosta Sándor, a balatoni regionális idegenforgalmi bizottság elnöke.
Az előkészületek rég látott összpontosítással zajlanak. Jövő szombattól május 17-éig tart a Balaton7 elnevezésű rendezvénysorozat, amelynek során a régió elő- és utószezonban nyújtott aktív és passzív szabadidős programlehetőségeit ismertetik. A másfél hét alatt hét kiemelt terméket mutatnak be, az épített örökségek (várjátékok, múzeumok) mellett színházi előadásokat, kulturális esteket és könnyűzenei programokat szerveznek, lesznek művészeti fesztiválok, részt lehet venni az aktív turizmus (vitorlázás, golf, lovaglás, természetjárás) fogalomkörébe tartozó eseményeken. A Balaton7 kínálatába összesen 36 település több mint 110 programja került, a programokat 56 szálláshely és 21 vendéglátóhely kedvezményes üdülési ajánlata egészíti ki. A szállást foglaló vendégek komoly kedvezményeket biztosító kártyát kapnak.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében