Utazni jó dolog, akad olyan, aki minden szabadidejét arra fordítja, hogy megismerje a világot. Mások munkájuk jellegéből fakadóan hajtják álomra fejüket másutt. Azonban mielőtt nekivágunk az ismeretlennek (vagy éppen nagyon is ismerősnek), nem árt, ha megnézzük pontosabban is, milyen közlekedési módot választunk.
Az úticélok tárházának teljeskörű felsorolására nem vállalkozunk, hiszen számtalan lehetőség állna előttünk. Mi kiválasztottunk 4 európai várost, s megnéztük, mennyibe is került eljutni ezekbe a városokba autóval, vonattal, busszal, vagy épp repülővel. Az autós utak esetén nem csupán a benzinköltséget vettük figyelembe, hanem az esetleg felmerülő útdíjakat is belekalkuláltuk az árba.
A vasúti utakhoz a MÁV által nyújtott információkat tüntettük fel, míg egy autóbuszút árát a Volánbusz által kínált lehetőségek közül választottuk ki. Repülőút esetén igyekeztünk megnézni, hogy a MALÉV milyen jegyeket kínál, illetve ezt összevetettük egy-egy fapados légitársasággal is. A repülőjegy árak már minden esetben tartalmazzák a reptéri- és egyéb illetéket és adót.
Minden városba egy felnőtt utazásával kalkuláltunk, a repülőjegy, illetve buszjegy esetén induló dátumként február 28. napját jelöltük ki, míg a visszautat március 8-ára tettük. Ebben az esetben a Volán járatain való utazás előszezonnak minősül. Lássuk, mire jutottunk.
Bécs
Kezdjük először egy közeli várossal, a szomszédos Ausztria fővárosával. A légvonalban 233 km-re fekvő Bécs közúti forgalomban 250 km messze található. Repülőgépes utazást, csak annak ajánljuk, aki mindenképp ragaszkodik a kényelemhez, vagy ahhoz hogy átélje a le-és felszállás izgalmas élményét. A Malév és az általunk vizsgáltak fapadosok kínálatában nem is találtuk meg az osztrák fővárost érkezési állomásként, azonban az Austrian Airlines indít a szomszédos városba is járatokat.
Párizs
A francia főváros esetében a légvonalbeli és közúti kilométerek száma már jóval nagyobb eltérést mutat, ugyanis az 1 266 km repülőút a szárazföldön 1 525 kilométert jelent. A Malév on-line jegyfoglalási rendszerét használva döbbenten tapasztaltuk, hogy egy csak odaútra szóló jegy nagyságrendekkel többe kerül, mintha vissza is a magyar légitársaság szolgáltatásait vesszük igénybe.
Ami a vasutat illeti, csak az odaút árát tüntettük fel, azonban az 1 átszállás még így is valamivel jobban megérheti, mint az autóút.
JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 54 087 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank 54 721 forintos törlesztőt (THM 14,57%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Berlin
A 707 kilométerre fekvő német főváros közúton 915 kilométer messze található, azonban mint azt már eddig is láttuk, mégsem a busz, vagy az autóút a legdrágább. Nagyon sokat jelent a repülőjegyek esetében, ha retúr jegyet foglaltatunk, illetve, ha sikerül elcsípni egy aktuális akciót.
London
Ahhoz hogy a légvonalban 1 470, közúton 1 755 km messze fekvő Londonba eljussunk, még a vízen is át kell, hogy kelljünk, így az autó- és buszút jelentősen megdrágul. A vasúti megoldásról nem is beszélve, sőt mi több, ha tényleg ragaszkodunk az ütemes kattogáshoz és a kabinok hangulatához, bizony legalább 2 helyen át kell szállnunk.
Akkor hogyan is válasszunk?
Ha ragaszkodunk saját autónkhoz, némi felárral megtehetjük, hogy mi vezetjük végig az utat, ami a távolság növekedésével egyre kevésbé éri meg. A buszút, feltéve, hogy nem ébreszt gyomrunkban kellemetlen emléket a legtöbb esetben olcsó és kényelmes megoldást kínál. A vonat általában drágábbnak bizonyul a busznál, azonban itt kevésbé fenyeget a rosszullét réme, s szabadon járkálhatunk a szerelvényeken. Aki repülni szeret, érdemes árgus szemekkel figyelnie, hogy milyen akciók vannak érvényben, hiszen nagyon jól járhat, ha ki tudja azokat használni.

Kegyetlen lesz a csirkemell, a tej és a tojás bosszúja: erre kell készülni, ha kivezetik az árstopot
Az ársapkák kivezetése 3-5 százalékot dob az élelmiszer-infláción, az árak pedig márciusban tetőzhetnek.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Hogyan kapcsolódott Puskás, Kocsis és Czibor a Manchester United tragédiájához?
- Hidvéghi Balázs: ez további öngyilkos, nekünk ártó lépéseket jelentene
- Kedvező kivétel a nyugdíjaknál
- Megdöbbentő cápatámadás Ausztráliában
- Újabb kormányzati segítő program a láthatáron
- Mínusz 78 fokos történelmi rekord, üvöltő szél - drámai videó
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


