Biztonságban a volán mögött - higgy a szemednek!

Pénzcentrum
2007. január 12. 13:00

A környezetvédelem és energiatakarékosság iránti megnövekedett fogyasztói igények kielégítése mellett az autógyártók egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a menetbiztonságra és a balesetmegelőzést elősegítő technológiák továbbfejlesztésére.

A Detroitban megrendezett autókiállítás így nem csupán a legújabb hibrid csodák leleplezésének színhelye volt, az autógyártók megragadták a lehetőséget arra, hogy kifejezzék elkötelezettségüket az autós biztonság növelésére.

Ennek jegyében mutatták be a japán autógyártók, Kanagawa névre keresztült projektjük végeredményét, amely jelenleg még tesztelés alatt áll. Az általuk kifejlesztett rendszer lényege, hogy a sűrűn lakott, városi területeken jelzi az autóvezetőnek, ha gyermek van a közelben, óvatosabb vezetésre intve a kormány mögött ülőt. A terméket használók eddigi visszajelzései pozitívak.

Azonban a Volvo, a General Motors és a Ford is kivette a részét a fejlesztésekből. A Volvo XC60-as koncepciós modelljét radarrendszerrel szerelte fel, amely az ütközések elkerülése érdekében automatikusan fékez. A Mercedes Benz is hasonló technológiával szerelte fel S osztályú luxuskategóriás autóit.

A General Motors a Volvóval szemben meghagyja a vezetőnek a döntés lehetőségét, az ugyancsak radarral működő rendszer a fékezés helyett csupán figyelmezteti az autóst a veszélyről és megadja a veszélyhelyzet megoldásának módját.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A Ford az előzőkben említett technológiákkal szemben a már jelenleg is kötelezően használandó biztonsági öv továbbfejlesztésében látja a utasbiztonság megteremtésének zálogát. A jelenleg használatban lévő hárompontos övek helyett, a versenyautók esetében alkalmazott négypontos övet tervezett, amelybe apró légzsákokat épített be. Ezek az ütközés pillanatában nyílnak ki, megvédve az utast a biztonsági öv okozta sérülésektől.

Évente 43 000 halnak meg az Egyesült Államok útjain, amely érhetően indokolja, hogy az autózás biztonságosabbá tételére egyre nagyobb hangsúly kerül. Olyannyira, hogy bár a most bemutatott technológiákat nem, de menetbiztonságot javító berendezéseket és kipörgés gátlót az amerikai kormány szeretné 2012-re kötelezővé tenni.

KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?