Az Európai Parlament az előzetes várakozásokkal ellentétben nem tette szabaddá a belföldi vasúti személyszállítást, így a MÁV továbbra is versenytárs nélkül maradhat a hazai piacon. A minősített többséget igénylő határozat legnagyobb ellenlábasait a tagállamok tanácsában a privilégiumait féltő Franciaország és a Benelux-államok jelentették - írja a Népszabadság.
A belföldi személyszállítás liberalizációjára a tervek szerint a régi EU tagállamokban legkésőbb 2017-ben, míg az újonnan csatlakozott uniós országokban, így Magyarországon is 2022-ben került volna sor. A jelenlegi döntés azonban nem érinti a nemzetközi személyszállítás 2010-ben esedékes megnyitását, ebben a kérdésben továbbra is nagy az egyetértés a tagállamok között.
Bár hazánkban az Európai Parlament döntése nyomán továbbra is a MÁV lehet az egyetlen szolgáltató, az utasokat azonban a már elfogadott Sterchx-jelentés alapján a nemzetközi utasforgalomban már garantált jogok illetik majd meg. Így várhatóan kompenzációs rendszert vezetnek majd be hazánkban is, amelynek keretében egy és két óra közöttinél 25, ennél hosszabb késés esetében pedig a jegyár 50 százalékát kaphatnák vissza az utasok.
A szokásos kitétel azonban most is belekerült a rendszerbe, vagyis hogy a vasúttársaságnak csakis abban az esetben van kötelezettsége az utas felé, ha a csúszásért ő felelős.
A vasútcégeknek ezenkívül teljesen akadálymentessé kell tenniük az állomásokat, helyet kell adniuk a gyerekkocsiknak, bicikliknek és a sportfelszereléseknek is a szerelvényeken.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét