Marad a MÁV egyeduralma - de nem kell tovább tűrnöd a kellemetlenségeket!

Pénzcentrum
2007. január 19. 10:00

Az Európai Parlament az előzetes várakozásokkal ellentétben nem tette szabaddá a belföldi vasúti személyszállítást, így a MÁV továbbra is versenytárs nélkül maradhat a hazai piacon. A minősített többséget igénylő határozat legnagyobb ellenlábasait a tagállamok tanácsában a privilégiumait féltő Franciaország és a Benelux-államok jelentették - írja a Népszabadság.


A belföldi személyszállítás liberalizációjára a tervek szerint a régi EU tagállamokban legkésőbb 2017-ben, míg az újonnan csatlakozott uniós országokban, így Magyarországon is 2022-ben került volna sor. A jelenlegi döntés azonban nem érinti a nemzetközi személyszállítás 2010-ben esedékes megnyitását, ebben a kérdésben továbbra is nagy az egyetértés a tagállamok között.


Bár hazánkban az Európai Parlament döntése nyomán továbbra is a MÁV lehet az egyetlen szolgáltató, az utasokat azonban a már elfogadott Sterchx-jelentés alapján a nemzetközi utasforgalomban már garantált jogok illetik majd meg. Így várhatóan kompenzációs rendszert vezetnek majd be hazánkban is, amelynek keretében egy és két óra közöttinél 25, ennél hosszabb késés esetében pedig a jegyár 50 százalékát kaphatnák vissza az utasok.


A szokásos kitétel azonban most is belekerült a rendszerbe, vagyis hogy a vasúttársaságnak csakis abban az esetben van kötelezettsége az utas felé, ha a csúszásért ő felelős.


A vasútcégeknek ezenkívül teljesen akadálymentessé kell tenniük az állomásokat, helyet kell adniuk a gyerekkocsiknak, bicikliknek és a sportfelszereléseknek is a szerelvényeken.

EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 8. 19:18