8 °C Budapest

Félelmetes: eladja adataidat a Posta!

Pénzcentrum
2007. január 19. 09:00

Félelmetesen részletes kérdőívet juttatott el rengeteg háztartásba a Magyar Posta az elmúlt napokban, mely akció deklarált célja, hogy egy marketing szempontból szinte felbecsülhetetlen értékű adatbázist hozzanak létre.

A válaszokért cserébe természetesen nyereményekkel kecsegtetik a címzetteket: az első ezer válaszadó egy kapucsínó-szettet kap ajándékba, de akár jelentős summát is nyerhet egy "szerencsés".

Azt persze nem árt tudni, hogy korántsem hiába firtat magánügynek tűnő kérdéseket a kérdőív, az így felépített életmód-adatbázis ugyanis hatalmas üzleti lehetőséget jelent a postának. Az adatbázis létrehozása érdekében 100 millió forintos beruházást hajtott végre a Magyar Posta, mely a cég tervei szerint 2 éven belül térül meg - írja a Magyar Nemzet.

Az adatbázisok forgalmazásával évente 50 millió forintos bevételre tehet szert az állami cég, mely ezen felül a reklámlevelek kézbesítésével is extra-bevételre tesz szert.

Az adatkezelés célja tehát egyértelműen az, hogy a megadott információk alapján folyamatosan tájékoztassák az ügyfelet a saját, illetve partnereik ajánlatairól, akcióiról. Leegyszerűsítve: a kitöltők az eddiginél drámaian több direkt-marketing levélre számíthatnak...

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A magánjellegű kérdések kitérnek többek között a családi állapotra, a háztartás havi nettó jövedelmére, az otthon alapterületére, a munkaterületre, mobiltelefonunk márkájára és típusára és a havi kiadásokra.

A direkt marketing hazánkban éves szinten 28.7 milliárd forintos piac. DM-aktivitás keretében éves szinten mintegy 244 millió címzett és 1.9 milliárd címzetlen küldeményt, valamint 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le. Ezek összességében 276 milliárd forint értékű vásárlást generáltak az elmúlt 12 hónapban.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem