22 °C Budapest

Félelmetes: eladja adataidat a Posta!

Pénzcentrum
2007. január 19. 09:00

Félelmetesen részletes kérdőívet juttatott el rengeteg háztartásba a Magyar Posta az elmúlt napokban, mely akció deklarált célja, hogy egy marketing szempontból szinte felbecsülhetetlen értékű adatbázist hozzanak létre.

A válaszokért cserébe természetesen nyereményekkel kecsegtetik a címzetteket: az első ezer válaszadó egy kapucsínó-szettet kap ajándékba, de akár jelentős summát is nyerhet egy "szerencsés".

Azt persze nem árt tudni, hogy korántsem hiába firtat magánügynek tűnő kérdéseket a kérdőív, az így felépített életmód-adatbázis ugyanis hatalmas üzleti lehetőséget jelent a postának. Az adatbázis létrehozása érdekében 100 millió forintos beruházást hajtott végre a Magyar Posta, mely a cég tervei szerint 2 éven belül térül meg - írja a Magyar Nemzet.

Az adatbázisok forgalmazásával évente 50 millió forintos bevételre tehet szert az állami cég, mely ezen felül a reklámlevelek kézbesítésével is extra-bevételre tesz szert.

Az adatkezelés célja tehát egyértelműen az, hogy a megadott információk alapján folyamatosan tájékoztassák az ügyfelet a saját, illetve partnereik ajánlatairól, akcióiról. Leegyszerűsítve: a kitöltők az eddiginél drámaian több direkt-marketing levélre számíthatnak...

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A magánjellegű kérdések kitérnek többek között a családi állapotra, a háztartás havi nettó jövedelmére, az otthon alapterületére, a munkaterületre, mobiltelefonunk márkájára és típusára és a havi kiadásokra.

A direkt marketing hazánkban éves szinten 28.7 milliárd forintos piac. DM-aktivitás keretében éves szinten mintegy 244 millió címzett és 1.9 milliárd címzetlen küldeményt, valamint 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, 11 millió feletti telefonhívást és 1 millió mobilüzenetet bonyolítanak le. Ezek összességében 276 milliárd forint értékű vásárlást generáltak az elmúlt 12 hónapban.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

Napokon belül indul a magyar Kickstarter: így működik a jutalomalapú közösségi finanszírozás

Az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, sokkal jobban szeretnek olyan termékeket, szolgáltatásokat megvásárolni, amiknek tudják a mögöttes tartalmát.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 18. szerda
Erik, Alexandra
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?