Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Sokak fejében megfordulhat, hogyan lehetne üzletet csinálni a most kitört Pokémon őrületből. Nekik van egy jó hírünk, ugyanis nemcsak részvényvásárlással húzhatunk hasznot a játékból, hanem egy (akár már meglévő) üzlethelységünk felfuttatására is használhatjuk a telefonos alkalmazást. Kiszámoltuk, mennyibe kerül, ha gerillamarketingbe fogunk a Pokémon Góval.
Eddig azt gondolhattuk, hogy csupán szórakozás lehet a Pokémon Go, azonban annyian használják napi szinten az alkalmazást, hogy megjelentek azok is, akik kihasználják a tömegek megjelenését. A játék jellegéből ugyanis már most több amerikai üzlet szép hasznot húz, és a hivatalos magyar megjelenés után néhány trükköt a hazai boltosok, vendéglátósok kihasználhatnak. Az egyelőre még bizonytalan, hogy Magyarországon mennyien fognak pokémonozni és hogy az "őrület" meddig tart, de könnyen elképzelhető, hogy átmeneti forgalomnövekedést elérhetünk az alkalmazásnak köszönhetően.Ők járnak a legjobban
A játék központi helyei a stopok és az edzőtermek, így azok a vendéglátóhelyek, és boltok, amelyek ennek közelében vannak, már alapból forgalomnövekedést könyvelhetnek majd el. Amennyiben viszont az üzlethelység tulajdonosának tudomása van egy ilyenről, érdemes lehet különleges, Pokémonos termékkel előrukkolnia, ezzel ugyanis tovább fokozhatja a profitját. Ilyen lehet például egy különleges, pokémon formájú péksütemény árusítása, vagy egy étterem összeállíthat például pokémon-menüt is.
Máshogy is kaszálhatunk a Pokéőrületen
A Pokémon Góban a fejlesztők többféle különleges tárgyat tettek elérhetővé, amelyek közül van egy igazán különleges, amit "lure"-nak vagy magyarul csalinak lehet nevezni. Ezzel ugyanis 30 percre a közelünkbe csalogathatjuk a pokémonokat, mivel nem csak mi látjuk ezt, ezért egyben a pokémon-vadászok is sereglenek a csali körül. Ha tehát az éttermünkben, bárunkban vagy pékségünkben aktiválunk egy csalit, akkor szinte biztos, hogy hamarosan feltűnnek majd a mobiltelefonos játék űzői.
Persze nem mindegy, hogyan juthatunk csalihoz:
- A játék során találhatunk ilyeneket, de
- Nagy mennyiségben szinte biztos, hogy meg kell őket venni.
Ha napi 8 órában "csalogatni szeretnénk a vendégeket, akkor ehhez 16 csalira lesz szükségünk, egy ára 100 pokécoin, vagyis 1600 coinra lesz szükségünk egy nap. Persze vehetünk 8-as pakkot is, ekkor "csupán" 680 pokécoin lesz az ár.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ahogy az árfolyamokról csütörtöki cikkünkben írtunk, 100 coint 360 forintért vehetünk, de nagyobb csomagban vásárolva 1200 coinhoz juthatunk 3600 forintért cserébe, ebből majnem egy napra elegendő coint (és ebből csalit) vehetünk,
Érdemes tesztelni a rendszert, de nincs kizárva, hogy a csalikkal jelentősen megnöveljük a forgalmunkat.

Helyszínt is vehetünk a Nintendótól?
A Pokémon Go fejlesztője, a Nintendo az alkalmazás által használt térképes rendszerben már korábban is értékesített promóciós célra felhasznált helyszíneket, mondta a The Washington Postnak a játékot fejlesztő informatikusok egyike. Nem kizárt tehát, hogy amint hivatalosan is kiadják világszerte az alkalmazást, addigra nálunk is vehetünk ilyet. Így már a csalik elhelyezésével sem kell majd bajlódni, mivel a játékosok automatikusan hozzánk fognak jönni a játékban megszerezhető tárgyakért és az edzőtermek miatt. Ennek ára viszont várhatóan nem lesz olcsó, igaz, sokkal tartósabb és biztosabb hatása lehet, mint a csalikkal magunkhoz csábítani a vevőket.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








