Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Hétfőn küldi ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az első adategyeztetési felhívásokat, az érintett cégeknek 15 napjuk van a hibák javítására.
Az adóhatóság hétfői közleménye szerint az idén a NAV már adategyeztetési eljárást is kezdeményezhet; az eljárás teljes folyamata elektronikusan zajlik az Ügyfélportálon, így egyszerűen, gyorsan, online tisztázhatók az eltérések.
A NAV kockázatelemzői a súlyosabb eltérésekre figyeltek, azokat a cégeket szűrték ki, amelyeknek az online számla és online pénztárgép forgalma jóval magasabb volt, mint az az összeg, amit az áfabevallás értékesítésre vonatkozó soraiban feltüntettek. Az adategyeztetés teljesen új típusú eljárás, amelyre még nemzetközi példa sincs, így az első felhívásokat nem minden érintett kapja meg, ezúttal egy szűk körnek küldi a tárhelyére a felhívást a NAV - közölték.
Az érintettek a felhívásra az Ügyfélportálon kialakított felületen néhány kérdésre válaszolva tisztázhatják az eltérést: jelezhetik például, ha már javították a hibát, ha önellenőrzést is benyújtottak, de azt is, ha szerintük az eltérés nem valós, a jelzett hiba szerintük nem áll fenn.
Az új adategyeztetési eljárás partnerként kezeli az adózókat, a hivatal elsőként őket kérdezi meg az észlelt hiba okáról, és elsőként ők kapnak lehetőséget a javításra is - hangsúlyozta az adóhatóság.
A NAV csak akkor szankcionál, ha az érintett a felhívásra 15 napon belül nem reagál. Ekkor a bírság 300 ezer forint, illetve a korábban már többször és súlyosan mulasztó, kockázatos besorolású cégek esetében a mulasztási bírság magasabb, 390 ezer forint. Ha az együttműködés, a javítás elmarad, revízió is indulhat, ezért fontos, hogy minden érintett kihasználja az adategyeztetés kínálta előnyöket, és 15 napon belül az újfajta eljárásban tisztázza az adateltérést - hívta fel a figyelmet a NAV.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Akik most nem kapnak értesítést, de tudják, hogy érintettek lehetnek, érdemes már most rendezniük az eltérést, mert az online adatok és az áfabevallás eltérését tisztázandó eljárások az első egyeztetések gyakorlati tapasztalatai alapján folytatódnak majd - jelezték.
A NAV egyik fő feladata a tisztességes adózók és a költségvetési bevételek védelme, ezért mindent megtesz a csalárd, szabályokat kijátszó, online adatokkal trükköző vállalkozások kiszűrése érdekében, de úgy, hogy a lehető legkevésbé terhelje a szabályszerűen működő adózókat, erre pedig az adategyeztetés a legalkalmasabb eszköz - írta közleményében az adóhivatal.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








