A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség egy férfi ellen, aki egy telekommunikációs cég üzletkötőjeként – felhasználva ügyfelei adatait – 219 nagyértékű televíziót rendelt részletfizetésre, hogy azokat továbbértékesítse.
A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség sajtószóvivője az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta: a kezdetben üzletkötőként, majd később ügyfélszolgálatosként dolgozó férfi 2018. és 2021. között az ügyfelek előfizetéseinek terhére kedvezményesen, önerő nélkül, részletfizetésre megszerzett televíziók vételárát eleve nem akarta kifizetni, arra lehetősége sem volt. Azért, hogy az ügyfelek ne tudjanak a nevükben vállalt kötelezettségekről, a férfi a tudtuk és beleegyezésük nélkül további előfizetői szerződéseket kötött a nevükre. Volt azonban, akit arra beszélt rá, hogy kössön a házastársa nevére új előfizetést, míg a korábbit az üzletkötő az ígérete ellenére nem megszüntette, hanem a csaláshoz felhasználta.
A férfi a szolgáltató elektronikus rendszerében 62 ügyfél adataival visszaélve 219 televíziót szerzett meg. A lebukás elkerülése érdekében a férfi az előfizetői adatokat a rendszerben módosította, és a saját elérhetőségeit adta meg, így az adósság felhalmozása miatti fizetési felszólítások hozzá érkeztek. A férfi 23 ügyfél esetében egyáltalán nem, a többiek esetében csak részben rendezte a tartozást. A követelések behajtása során ráadásul a férfi az élettársa – az ügy másik vádlottja – segítségével az előfizetők helyett és nevében, az azonosítás során a telefonban személyes adataikat megadva részletfizetést intézett. Az üzletkötő a szolgáltatónak több mint 37 millió forint kárt okozott – írta Négyessyné Bodó Marianna.
Az ügyészség a büntetett előéletű férfit az információs rendszer felhasználásával üzletszerűen, folytatólagosan elkövetett, jelentős kárt okozó csalás mellett 62 rendbeli személyes adattal visszaéléssel vádolja, és vele szemben börtönbüntetés kiszabását indítványozza. Bűnösségéről a Kecskeméti Járásbíróság dönt.
Egyre több a csaló
Témába vág, hogy ,megemlítsük, hogy napjainkban újra visszatértek a telefonos csalók. Korábban csikkjeinkben részletesen foglalkoztunk, hogy mikre érdemes figyelni, hogy ne járjunk pórul. Sok esetben ezek a csalók saját személyes adatainkkal, vagy éppen bankszámlánkkal akar visszaélni, így tényleg nagyon fontos, hogy szemfülesek legyünk.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








